Hur tungt ankare?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur tungt ankare??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hehe ok Så är det inte här Vi har ganska ankar vänliga vatten

Har idag styrt klart Hela listen och de bakre trekantiga bitarna ska efter maten olja in med trä olja och senare i veckan måla med vit färg för att sen sruva dit gummiliten också och gissa vad jag ska göra sen Ut och fiska som inåt h*lvete!!!

Kollade också motorn jag fick med "Gratis" Och tänkte nu blir dte väl en mardröm när man öppnar kåpan men döm om min förvåning när det såg svit nytt ut inuti Bara nån fläck där färgen flagnat, ytterst, ytterst lite olja och hela rena kablar och det som var i messing var till och med blankt och fint ut Fy fan va skönt man blir tråkigt glad när man får en 7.5hkr motor som desutom ser ut att var använda ytterst få timmar om man kollar inuti under skassit. Utanpå är den lite repig och ser ut att ha några år på nacken men det är ju det som driver motorn som är de viktiga detaljerna
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Tänkte bara kasta några tvivlens gruskorn i maskineriet..

Det är väl bara att hoppas att motorn och vinkelväxel är lika bra inuti som utanpå under kåpan.

Men det visar sig. Ta med årorna!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag har en träbåt på ca 150kg och använder biltemas ankare på 2 kilo. Just på mjukbotten är denna modell perfekt. Blåser det så lägger man ut lite mer lina och den gräver ner sig ordentligt. Därför är det viktigt att inte köpa för tungt/stort version. 10 kilo ankare gräver sig fast i 20-30 kilo dy. Den får man aldrig upp själv i en liten båt.
        Bifogade filer

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 181 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art