Anses TÖNTIGT att fiska?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anses TÖNTIGT att fiska?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Anses TÖNTIGT att fiska?!

Hej! I min skola så anses det töntigt att hålla på med fiske. Det är gubbigt, äckligt och bara nördar håller på med fiske!

Själv händer det att jag blir retad och trakasserad för mitt främsta intresse.

Vad tror ni det beror på?

Känns jävla skumt att det är så.

MVH

Det är fruktansvärt manligt. Sedan urminnes tider har det varit vår uppgift att åka ut och fiska (även om vi nu inte tar hem fisken...)

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Folk gillar alltid att jävlas. Fiske är ett av sveriges största fritidsintressen med cirka en miljon utövare, så då finns det jävligt många "töntar" uppenbarligen. Det är så jävla dumt att du ska bli retad för det, men jag haren teori om att det finns folk som är lite dumma i huvet så . Vet inte i vilken sorts skola du går på, men om det är högstadiet så slipper du troligtvis mupparna på gymnasiet, beroende på vilken linje du väljer.

my 2cents on the subject

/Anton

Kommentera

Det är 100ggr coolare att fiska på helgerna än att sitta och hänga framför en dator/TV, som säkert merparten av dina skolkamrater gör..

Kommentera

detta säger nog mer om de som retar än något annat...att reta folk måste vara bland det töntigaste som finns,så länge det inte görs med en glimt i ögat...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Antoliad Visa inlägg
            Folk gillar alltid att jävlas. Fiske är ett av sveriges största fritidsintressen med cirka en miljon utövare, så då finns det jävligt många "töntar" uppenbarligen. Det är så jävla dumt att du ska bli retad för det, men jag haren teori om att det finns folk som är lite dumma i huvet så . Vet inte i vilken sorts skola du går på, men om det är högstadiet så slipper du troligtvis mupparna på gymnasiet, beroende på vilken linje du väljer.

my 2cents on the subject

/Anton
            Jag går på högstadiet, ja.

Har ett par vänner som gillar att fiska, dock inte lika mycket som mig men de tycker om det. De som retas för man gillar fiska är de "tuffa grabbarna" som röker, snattar och skolkar. De jag känner som gillar fiske vågar inte stå för det inför dom.

Ett exempel är t ex när vi hade en vikare i klassen så skulle man säga sitt namn och sina intressen, då sa jag att jag gillade och fiska, då började de "tuffa" att skratta så man känner sig lite dum.

Känns väldigt konstigt att dom inte har något annat att retas över. Haha

Kommentera

När de tuffa grabbarna börjar skratta åt någon så ska du tänka på att de förmodligen har dåliga hemförhållanden eller andra saker som de inte vet hur de ska hantera.

Det grundar sig alltid i en viss mängd ovett och en viss mängd brist på självförtroende ( av olika anledningar )

Själv så både rökte, snattade och skolkade jag i skolan...och jag fiskade med.
              Röker gör jag fortfarande, snattandet ( tuggummin och småsaker ) skäms man för att man gjorde och skolkandet ångrar man verkligen.
              Nästan alla växer upp och finner sin plats i samhället, det tar bara lite längre tid för vissa.

Att du ens HAR en hobby ska du vara stolt för, att ha ett intresse som man brinner för är inte alla förunnat.
              Jag har många vänner som inte har några speciella intressen alls, som inte brinner för något här i livet.
              Tänk vilket tråkigt liv de måste leva.

Kommentera

Det är likadant här med, precis som du sa, om läraren frågar vilka intressen man har å allt det, så säger jag såklart fiske då, då brukar man höra några längre bak "hah lol" t.ex.
                Jag har även sagt till vissa att jag ska söka till ett sportfiskegymnasium, då får man som svar: ex, hah! och vad ska du komma med detta i framtiden? kommer du ens få något bra jobb med bra lön...
                Vafan? man brinner väl för det man gör liksom ;s? Man har ju iallafall ett liv, istället för att gå ut och festa med massa folk varje helg och bli råpackad, och allt sånt...
                Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Sommar Visa inlägg
                  Jag går på högstadiet, ja.

De som retas för man gillar fiska är de "tuffa grabbarna" som röker, snattar och skolkar.
                  Dessvärre finns det (särskilt på högstadiet) på alla skolor en del typer som alltid kommer att hitta olika omotiverade anledningar att jävlas med folk. Oftast finns det ingen logik i varför vissa fritidsintressen, moden, stilar, musiksmaker etc blir utdömda som "töntiga" på en viss skola. Därmed inte sagt att man ska acceptera situationen.

Nä, fortsätt att fiska med dina polare som gillar det. Låt inte några dryga översittare bestämma över vad du ska göra på din fritid eller på annat sätt styra ditt liv!

Kommentera

Det är konstaterat att mobbare har IQ problem.
                    Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 965 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art