Anses TÖNTIGT att fiska?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anses TÖNTIGT att fiska?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Man måste först bli pro i gäddviken för att riktigt lyckas i lårviken, hälsa mobbarna det! Lär täppa igen käften på vissa.
    Mycket bra comeback!

Som nästan alla som skrivit ska du vara glad över att du har en hobby som gör att du kommer ut i naturen!
    Så länge du (och polarna) tycker att det är kul ska du skita i vad alla andra tycker, i min mening är de nog lite avundsjuka

Kommentera

jag går också i 9an o har sökt till ryssbygymnasiet med naturbruk och jakt som inriktning, när man säger det till vissa får man kommentarer som "ska du bli bonne" o liknande men för mig är sånt helt okej för det är sådan jag är jag bor innen i stan men min högsta dröm är att bo ute på landet med jakt o fiske vatten runt huset!

när jag var mindre och pratade om mina intressen hörde man ibland grejer om att det var töntigt och liknande men nu för tiden får jag väldigt bra respons elr va det heter många tycker det är intressant och de flesta gillar o fiska o har gjort det när de va små... o jakten tycker många är häftig för att man får skjuta och döda!? (dataspelens fel?) speciellt invandrare som tycker det är jätte coolt att jag har riktiga "snipers" o shotguns hemma haha

sen kommer man ju till den jobbigare biten när man ska ta hem tjejer o har hela rummet fullt med fiske grejer rädjursskallar o gödd huvuden! men konstigt nog har ingen tjej komenterat det men om det är för att de inte vågar elr tycker det är okej det vet jag inte haha

mitt tips är att prata så öppet som möjligt om dina intressen det gör jag och på så sätt har jag fått många nya fiskekompisar och väckt fiske intresset hos andra!

Kommentera

Sommar - du skall vara stolt över att vara fiskare! Kolla bara all respons du får här på forumet.
        Jag är jävligt cool och är fiskare
        Stå på dig och låt ingen påverka dig med sitt skitsnack.

Kommentera

Ursprungligen postat av kjeellman Visa inlägg
          sen kommer man ju till den jobbigare biten när man ska ta hem tjejer o har hela rummet fullt med fiske grejer rädjursskallar o gödd huvuden! men konstigt nog har ingen tjej komenterat det men om det är för att de inte vågar elr tycker det är okej det vet jag inte haha!
          Tror inte dom vågar när dom ser ett par djur huvuden och en bössa hängandes på väggen. De vill nog bara bort.

Kommentera

Svin tufft att kunna fiska, alla mina polare som testat är sjukt imponerade av fiske när de väl fått dra upp en firre. Man ska vara en STOLT fiskare. På min skola vare de tuffa killarna som fiskade och dom fjolliga som spelade fotboll!

Kommentera

Sommar, var den du är. Det sämsta man kan göra när någon säger något taskigt är att visa att man tar illa upp. Skratta med lite lagom och prata och skoja med de som är "Coola skolkare". Sen tycker de inte att du är en rolig person att hacka på.

Var i din sits i 7an, min pappa hade jobbat som speciallärare för några missfoster som var 2 år äldre än jag, som hade lagom IQ för att öppna ögonen efter att de stängt dem typ, och dessa killar gick på mig för att "hämnas". Typ, sparkade in skåp, hällde juice i skåpet och lite allt möjligt. Som tur var hade jag många bra kompisar som stöttade, så jag snackade och visade att det var "kul" så killarna slutade efter ett halvår med detta, jag var helt enkelt inte intressant att "mobba" längre. En av dessa killar bor numera på ett hem för misslyckade individer i halmstad. Haha, rätt åt honom
              .
              Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Jag har fiskat så länge jag kan minnas men jag har haft turen att jag alltid har haft mellan 2-5 andra i klassen som oxå har haft fiske som intresse därav sökte 3st till Osby och Forshaga fiskegymnadium bl.a Rickard Linderot som har lyckats väldigt bra inom fisket.

Men min uppfattning nu när man har kommit upp i åren och är ute i arbetslivet är att när man väl träffar (skolans tuffingar) så tycker dom det är skitroligt med fiske och ägnar många dagar per år åt detta. Så se bara till att gå rak i ryggen och var stolt över ditt intresse så ska du se att om några år så kommer du träffa mobbarna med ett spö i handen.

M.V.H Linus
                Med vänliga hälsningar Linus "Drutten" Holmberg!

Kommentera

Om det anses vara töntigt att fiska så är jag i så fall en stoooooor tönt...

Kommentera

För oss som är lite äldre är det kanske inte så att fiske anses "töntigt" på samma sätt bland kollegor och bekanta.

Däremot har jag funderat över det där med vilka typer av fiske som anses finare än andra av gemene man... Om man på ena sidan av skalan har flugfiske efter lax, gärna på exklusiva destinationer (vilket väl anses rätt coolt) ligger kanske karpnötande med tält och sängar vid någon damm på andra sidan av coolhetsskalan?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sommar Visa inlägg
                      Tror inte dom vågar när dom ser ett par djur huvuden och en bössa hängandes på väggen. De vill nog bara bort.
                      men som sades innan så har ju vi fiskare bra kunskaper i lårviks fisket så mina brudar vill stanna hahah

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 137 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art