Anses TÖNTIGT att fiska?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anses TÖNTIGT att fiska?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Schmax Visa inlägg
    Det är likadant här med, precis som du sa, om läraren frågar vilka intressen man har å allt det, så säger jag såklart fiske då, då brukar man höra några längre bak "hah lol" t.ex.
    Jag har även sagt till vissa att jag ska söka till ett sportfiskegymnasium, då får man som svar: ex, hah! och vad ska du komma med detta i framtiden? kommer du ens få något bra jobb med bra lön...
    Vafan? man brinner väl för det man gör liksom ;s? Man har ju iallafall ett liv, istället för att gå ut och festa med massa folk varje helg och bli råpackad, och allt sånt...
    Jag ska praoa i en fiskeaffär om ett par veckor. Ångrar verkligen att jag sa det, nu har det kommit ut till de flesta i skolan som kallar mig fiskarn på ett kränkande vis, irriterande och jobbigt.

Alla killar utom 3 + mig röker eller har rökt, har dåliga betyg och är ute och dricker alkohol varje helg. (Vi är 12 killar i klassen)

Kommentera

Shit asså, det är ju bara sjukt, MEN! stå för det du gör! finns ju inget som kan sänka ditt intresse!
      Jag står alltid för mitt intresse, ber folk att hålla kä*ten när de snackar om att fiska är nördigt.
      Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Sommar Visa inlägg
        Jag ska praoa i en fiskeaffär om ett par veckor. Ångrar verkligen att jag sa det, nu har det kommit ut till de flesta i skolan som kallar mig fiskarn på ett kränkande vis, irriterande och jobbigt.

Alla killar utom 3 + mig röker eller har rökt, har dåliga betyg och är ute och dricker alkohol varje helg. (Vi är 12 killar i klassen)
        Det är bara att stå upp för sina intressen och ifall någon tycker att det suger eller är töntigt är för att de kanske inte ens lyckas få någon fin firre

Det är samma visa hos mig på skolan alla (utom dom som har intresset) tycker att det är meningslöst men så säger det åxå att dom inte har fått en gädda på över 2kg... jaja dom sitter hällre vid datan och degar ute får man iaf fall frisklyft å har skitkul

+ att om deras betyg suger gör det ju inget för dig iaf hoppas du fattar att det är dom som är helt störda... //mvh jens

Kommentera

Man kan ju undra vad de har för nån awesome praoplats , Stridsplansflygare kanske?

Kommentera

Jag tycker inte det är töntigt, nästan alla jag vet tycker om att fiska.

Mer töntigt och nördigt att sitta och "lola" vid datorn

Kommentera

Jag tror mer på någon tobaksaffär där de tror att de kommer få cigg och snus som belöning... no offense :P
              Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Hej!

Sommar, du och alla andra som fiskar sysslar med en oerhört sund hobby. ENDE. Att du blir mobbad för det handlar inte om att det är just fiske eller att det är du. De killar du kallar tuffa har problem med självförtroende, intelligens och tillhörighet. Mobbarna behöver gruppen och för att platsa där måte de ständigt trycka ner andra vilket ofta blir en ond cirkel som kan drabba vissa individer hårt och där måste lärarna tillsammans med föräldrar sätta stopp!

Själv tillhörde jag nog inte de tuffa (varken rökte snusade eller drack) sysslade dock med fotboll, ishockey och fiske, dvs. en hyffsat sund uppväxt (i och för sig ingen som vågade reta mig). Ska jag vara ärlig så har jag det bra nu i vuxen ålder, i mina ögon bättre än de som ansågs vara tuffa i högstadie och gymnasiet!

Kör på, var den du är, ibland kan det vara tufft men det funkar i längden!
                Senast ändrad av Grävlingen; 2011-04-12, 17:56.
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk_12 Visa inlägg

+ att om deras betyg suger gör det ju inget för dig iaf hoppas du fattar att det är dom som är helt störda... //mvh jens
                  Tänker också på det, de kommer inte få det lätt i framtiden med dåliga betyg.

Skötte inte läxor och prov så bra i 7an, men har gått från 7 G och 4 IG till 6 VG 1 MVG och 4 G.

Kommentera

Sommar, kör du ditt och struntar i de "tuffa" som har säkert lysande framtider inom någon anstalt.
                    Mycket bättre att vistas ut i det fria och hålla på med ett intresse som förstärka ett nära förhållande till naturen.

De som reta andra för deras "töntiga " intressen, är säkert avundsjuka men sakna mognad att kunna inse det.

Hellre tönt än tuffing!

Du är i god sällskap!

Kommentera

det är väl känt att man blir klok av fisk(e)...
                      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 965 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art