Grattis Yrkesfiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grattis Yrkesfiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grattis Yrkesfiskare

Regeringen var snäll idag mot yrkesfiskarna . Själv hade jag valt att skicka mina skattepengar på vettigare saker än att subventionera yrkesfiskare som säljer giftig fisk.
    Hur skall vi nu kunna påverka EU med andra miljöfrågor då vi skiter helt i deras direktiv ?

Dioxiner tillhör världens giftigaste ämnen och människor som utsätts för dioxiner kan bland annat få försämrad inlärningsförmåga, minskad förmåga att få barn, samt förhöjd risk för cancer, diabetes och benskörhet.

Dioxiner är en kemisk miljöförorening som uppkommer vid tillverkning av kemikalier som innehåller klor och vid exempelvis förbränning av sopor. Ämnet är svårt att bryta ner och finns kvar i miljön under lång tid.

Dioxiner finns främst i feta animaliska livsmedel som fisk, kött och mejeriprodukter. Fet fisk från förorenade områden, exempelvis från Östersjön, innehåller dioxiner.

Själv hade jag inte velat sälja mat som kan ge sådan skada, utan sökt mig ett annat jobb. Eller varför inte göra en snyftfilm ?

Kommentera

riktig skit med andra ord. inte bra. =(
      sigpic

Kommentera

Samma gamla igen alltså.
        Politiker som inte har förmågan att se mer än på sin höjd några år in i framtiden.
        MAN BLIR TRÖTT!

Kommentera

Det kan ju inte vara yrkesfiskarnas fel att fiskarna innehåller dioxiner? alla har varit med och bidragit till skiten, och alla får frivilligt äta skiten,tycker anklagelserna börjar i fel ända.

Pasi,dina skattepengar har säkert varit med och bidragit till dom stora "gift" fabrikerna efter Norrlandskusten.Och yrkesfiskarna var där långt före "fabrikerna" som förstört hela Östersjön.
          Senast ändrad av LazziLax; 2011-04-09, 07:36.
          Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Håller helt med föregående inlägg, det är vi själv som gemensamt ställt till med skiten och fortsätter göra det varje dag.

Finns en annan sak som i så fall kan irritera mig mer när det gäller politiska beslut, vi som sportfiskare får inte dra upp lite extra fisk när vi är ute och sedan sälja den vidare, det är otillåten konkurrens mot yrkes fisket, men att frysdiskarna är fulla med importerad fisk som säljs till priser som våra yrkesfiskare inte kan tävla mot är det ingen som reagerar på!!

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Håller helt med föregående inlägg, det är vi själv som gemensamt ställt till med skiten och fortsätter göra det varje dag.

Finns en annan sak som i så fall kan irritera mig mer när det gäller politiska beslut, vi som sportfiskare får inte dra upp lite extra fisk när vi är ute och sedan sälja den vidare, det är otillåten konkurrens mot yrkes fisket, men att frysdiskarna är fulla med importerad fisk som säljs till priser som våra yrkesfiskare inte kan tävla mot är det ingen som reagerar på!!
              Håller helt med,men EU bestämmelserna är ju så beskaffade, det är lätt att vinkla frågor som är obekväma och vi är förlorarna.
              Senast ändrad av LazziLax; 2011-04-09, 09:15.
              Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Man kan inte hålla på och irritera sig på sådant, då hade man inte haft något annat att göra, ex. odlad norsk i frydiskarna, omega 3 olja från norge innehållade fisk från afrika uppdragen av svenska båtar osv. Så länge våra lobby grupper i alla fall håller fisket fritt på många platser ska vi vara glada!

Skulle va hemskt om dom fick in fisken under djurskyddet, hoppas det inte händer då blir det som i Tyskand.

Kommentera

Det finns några kvinnliga riksdagsledamöter, som försökte få igenom att meta med mask och levande fisk är djurplågeri,som sagt.. brist på annat så kan politiker hitta på vad som helst.
                  Senast ändrad av LazziLax; 2011-04-09, 13:28.
                  Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Hemska tanke om dom får in vild fisk under djurskyddet,akvariefisken är ju redan där, då får man inte göra något mot en fisk som man inte får göra mot tex. en Älg, men med tyskalands iflytande i EU skulle jag inte bli förvånad, undrar varför dom inte ger sig på utsläppen istället för en massa annat småskit, jag vill inte säga grattis till yrkesfiskarna, tycker dom värkar vara den grupp som får ta skiten för industrins utsläpp, men det är ju min personliga uppfattning!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 024 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art