Så har man då äntligen fått se att jerkbaits fungerar!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Så har man då äntligen fått se att jerkbaits fungerar!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Så har man då äntligen fått se att jerkbaits fungerar!!!

Gårdagens eftermiddag tillbringades en lååång stund på vildmarksliv och det blev endel nya grejer... bla ett gäddmete. Killen min stod och diskuterade rullar med han som jobbade där och jag tror dom han gå in på varenda detalj i fiske som finns!! Suck... hatar att vänta!

Nåja, vi gav oss iväg sent på kvällen med fylld ryggsäck. Det småduggade och var allmänt otrevligt väder.
    Vi hade fått en sjö rekomenderad, så det var dit vi styrde!

När bilen var parkerad så steg vi in i gnagarens landskap... Överallt var det träd omsorgsfullt fällda. Efter en promenad som var nog så jobbig med tanke på min ihärdiga hosta, så packade vi upp sakerna och kastade i ett mete för att fånga lite agn....STENDÖTT!!

Kastade lite inne i vikarna och efter vassruggarna, men lika öken där med, så vi bestämde oss för att byta sjö, helt och hållet....

-------------------------------

Redan när vi närmade oss den långsmala sjön, med det högresta berget i bakgrunden såg vi flera vak.
    Åter igen i med metet, men inget napp!!!! Vad är detta??? Mete kan man ju aldrig misslyckas med!!!..........

Mange kollade vad lilla taxtiken gjorde och upptäckte att hon hittat något hon tyckte var ytterst intressant på backen....... fågelägg!!! Tyvärr hade hon redan hunnit krossa dom och slickade med stor aptit i sig det mumsiga inuti.
    Eftresom skadan redan var skedd, beslöt han sig för att kroka kvarlevorna för att eventuellt få upp något på det viset....... SMACK!!! Innan ens kroken tagit i vattnet hade en gädda slukat allt med hull och hår!!
    Han fick sig en aptitretare... och en krok på köpet!

Jag gick vidare längre in i viken och testade Slidern. Det tog inte länge innan jag såg en plog följa efter!
    Så hade man fångat sin första jerkgädda =))) En bamsing på ca 1 kg *ler*...... Nåja, nu visste jag ju iallafall att det funkade med detta monsterbete=)

Efter en stund hade jag en till.... samma storlek...... och sen några till, som jag tyvärr tappade.......

Mange hade flera napp..... men det var ju bara jag, storfiskaren, *ironisk* som fick upp dom hehehe....

Kontentan av det hela var iallafall att jerkingen funkade =))) Kul som tusan är det och det lär nog bli mer av det fisket!! Hoppas bara att det gömmer sig nån gammelgädda där med!! =))
    Visst nappar det!

hehe . .trevlig läsning .. o hoppas du har fortsatt trevligt fiske
    Endast Fiske Är Gott Nog

Kommentera

Men det där var ju kul!
      Syns ju tydligt vem som fiskar och vem som får fisk!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Niza, es divertido coger los primeros pescados en jerkbait. le espero retén más lucios en él
        /Lazinko

Kommentera

Hehe kul berättelse!

Arraq: Fick ni vänta??
          Ni skall veta en sak att den enda gången min flickvän får vänta på mig är när jag är inne i en fiskebutik. Annars är det alltid precis tvärtom!

Kommentera

Hahaha... jo, jag brukar iofs också ta god tid på mig inne på såna affärer, men denna gång var faktiskt killen värre!!! *ler*
            Visst nappar det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 253 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art