Min förmodade båtplats!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min förmodade båtplats!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Min förmodade båtplats!!

Har fått hem prislist och ansökningsblankett för båtplats nu och låter det rimligt med:

Första året båtplats, hamnavgift, nycklar, medlemsavgift = ca 3000kr

Sen kommer det kosta ca 700-1000kr om året beroende på vissa saker osv.. Låter det rimligt för en båt som är ca 4m x 1.6m??

Själv tycker jag det är lite dyrt men smakar det så kostar det

Bra en fråga också det står att om man vill ha Y-bommar så skall man skysa i en speciell ruta för det....

Vad är en Y-Bom??
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Dyrt som fan i mina öron

Kommentera

Utan bom får du problem med dina båtgrannar.

Min bror har båtplats i Hargshamn. Där får man själv bekosta och underhålla sin bom och boj. Han fick själva bommen stulen senaste vinter men har flytpontonen hemma i garaget. En ny bom skulle, beroende på utförande, gå på flera tusen. Försäkringsbolaget vill inte ersätta den eftersom de anser att en avskiljande bom mellan båtarna inte ingår i själva förtöjningsutrustningen.

Kolla upp sånt med hamnen/båtklubben och ditt försäkringsbolag innan du slår till!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

mm men tror man får med bom när man tar båtplatsen men är som sagt inte helt säker..
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Billigt som fan i mina öron, åtminstone om även vinterplats ingår. Om inte så är det väl ändå ett bra pris. Jag betalar nästan det dubbla för bara sommarplats och det tycker jag är skitdyrt, men det är svårt att få bra plats centralt i Sthlm. Nästa år har jag fått löfte om en billgare plats.

Kommentera

Y-bom brukar man väl ha till större båtar???

Kommentera

Originally posted by BeBest
              Utan bom får du problem med dina båtgrannar.

Min bror har båtplats i Hargshamn. Där får man själv bekosta och underhålla sin bom och boj. Han fick själva bommen stulen senaste vinter men har flytpontonen hemma i garaget. En ny bom skulle, beroende på utförande, gå på flera tusen. Försäkringsbolaget vill inte ersätta den eftersom de anser att en avskiljande bom mellan båtarna inte ingår i själva förtöjningsutrustningen.

Kolla upp sånt med hamnen/båtklubben och ditt försäkringsbolag innan du slår till!
              BB> Vad var det för bolag?
              Om jag har köpt en ybom och använder den ingår den, dumheter. Lika korkat som när de försökte räkna ut värdet på min brors bil efter reparation av krockskada och sedan ville ersätta det. Som om det var den krockskadade bilen som vart försäkrad. suck.

K85>
              I vår förening kostar det 1k i inträde och nyckel etc. Sedan 500 eller så + missade arbets dagar @100kr, För en 'roddbåts plats' vill jag minnas. Alla platserna har ybom utom en två-tre stycken. Det är ganska vanligt för det ger ofta mer platser per bryggmeter då båtarna ligger mer still utan att slå i varandra.

Tycker det låter dyrt, men inte helt orimligt inne i storstaden. Var ligger bryggan på ett ungefär?

Se nu till att få i den så du får njuta litet av den!!!!

Mvh.

Båt är skoj = understatement.

Kommentera

Jag vet inte säkert vilket bolag det kan vara. Något av marknadens stora gissar jag, antagligen Länsförsäkringar eller Folksam. Ska fråga brorsan i motgon hur det har gått.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

en Y- bom är det du förtöjer båten vid helt enkelt. Vid min båtplats har alla det, även ekor. Jag betalar 400 kr om året och då ingår bomar och underhåll och allting sånt fast det är ju såklart inte stockholm då. om du kollar på bommarna på kortet så ser du varför dom kallas y-bom.
                  my precious....

Kommentera

Det är helt okej pris. Jag betalar 1000 kr om året för min. Har i och för sig en något större båt, men jag antar att din båtplats säkert är tänkt för båtar upp till 5 meter i alla fall.

Är båtplatsen bevakad eller obevakad?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 248 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art