Idioter och dumma frågor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Idioter och dumma frågor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Brukar få lite kommentarer om C&R av familj å släkt eftersom de är uppväxta på en ö och har fiskat hela livet för att få mat på bordet.
    Brukar dock rycka strömming ibland och ta med hem så det blir lite balans i vardagen.
    -----------PB's!-----------
    Gädda 8,7 kg
    Harr 0,5 kg
    Abborre 0,8 kg
    Torsk 2,4 kg
    Havsöring 3,5 kg
    Näbbgädda
    Strömming
    Mört
    Skrabb

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
      Personligen tycker jag att följd frågan till " har du fått något?" kan bli ännu roligare.

En gång svarade jag "nej" till första frågan och fick tillbaks.
      "Finns det någon fisk här?"
      Jag tittade på gubben en sekund innan jag svarade med ett enkelt "NEJ", och lade ett nytt kast tvärs över ån.

han gick vidare utan att ställa fler frågor.

Nu , vet jag att det bara är ett sätt att söka kontakt. Så hopp inte på mig för det, men saken är att om jag hade velat svara på tusen frågor kunde jag stannat hemma.
      Precis!

De söker kanske kontakt men jag är ute efter att fiska inte för att söka kontakt. Då skulle jag promenera och fråga de som fiskar "har du fått nåt?". Jag kan prata med fiskepolaren som är med mig men inte med folk som promenerar.

Jag var med när folk har skött sig. En familj med 2 barn och en hund kom när jag metade toppknuten. Jag var redan irriterad på de andra 3-4 pers som avbröt mig innan och nu ignorerade jag de i första fasen. Föräldrarna skötte allt perfekt: håll tillbaka hunden och de andra två ”små djuren” . Lilla flickan började fråga mamman om hon får lov att ”mata fiskarna”. Lilla killen ville fånga fisk med fjärilshåv. När jag insåg att de sköter sig började jag prata lite med dem. Gav lite mäsk till barnen för att”mata fiskarna” och tatt fram min mäskhink med vatten i och 2 mörtar och bad de fånga fisken i hinken. De fick t.o.m. en handduk att torka barnens händer efteråt. Föräldrarna fattade med detsamma och tatt hinken och mäsket sidan om (flera meter ifrån mig) och låt barnen leka. Det var en av de bästa sådan händelse som jag var med.

Men jag kommer ihåg ett annat tillfälle nästan identiskt, alltså likaså en barnfamilj (men utan hund nu) som promenerade där jag fiskade. Barnen störde mig jätte mycket. Jag fick ignorera de så mycket jag kunde och svarade jätte kort. Till slut blev jag tvungen börja ”vifta” med mina spön, och skaft, och allt som var långt, liksom jag organiserade om eller att ville bytta fiskemetod. Barnen fick gå åt sidan för att inte bli ”träffade”. Till slut fattade även föräldrarna och låt mig fiska i fred.
      Tight lines!
      CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Det värsta jag har varit med om (Vid en P&T damm) Var en snubbe som kommer springande med en plast kasse med start drygt 200m ifrån mig med en vilt sprattlande Regnbåge i. Och frågar om jag har något att bonka fisken med?....Vilket jag hade iof. Sedan undrar han hur man ska betala kortet? Skicka in pengar till fiske föreningen för fiske kortet eller?

Detta trots att det 1. Kort automaten är väl synlig där man kommer in till dammen från parkeringen. 2. Det står tydligt på automaten HUR man ska använda den? Och kort priser.

Mamma mia!
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-04-06, 08:34.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Det värsta jag har varit med om (Vid en P&T damm) Var en snubbe som kommer springande med en plast kasse med start drygt 200m ifrån mig med en vilt sprattlande Regnbåge i. Och frågar om jag har något att bonka fisken med?....Vilket jag hade iof. Sedan undrar han hur man ska betala kortet? Skicka in pengar till fiske föreningen för fiske kortet eller?

Detta trots att det 1. Kortautomaten är väl synlig där man kommer in till dammen från parkeringen. 2. Det står på automaten HUR man ska använda den? Och kort priser.

Mamma mia!
          Han kanske var handikappad av något slag? typ bokstavsbarn ADHD o.s.v. helt 100 verkar det inte vara,och inte så ovanligt.
          Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Vet inte det? Han lät som om han bortsett från detta, verkade vara tämligen o.k. i hjärn kontoret iaf.
            För han passade på att ställa en del ganska vettiga frågor om fisket på samma gång.

Kan iof vara så att detta var hans allra första firre av dignitet. Och att han fick fri spel på grund av detta? Men det förklarar ändå inte hans fråga om betalning.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-04-06, 08:50.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Vet inte det? Han lät som om han bortsett från detta, verkade vara tämligen o.k. i hjärn kontoret iaf.
              För han passade på att ställa en del ganska vettiga frågor om fisket på samma gång.
              En del kan spela dumma och klara sig från böter,inte heller så ovanligt
              Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Jag tycker personligen att frågan har du fått något är ganska korkad, brukar oftast svara nej på den.
                Ser dom sen att jag har fisk i påsarna eller på marken brukar jag förklara att jag inte fått den utan dragit upp den själv!

Kommentera

Klassikern är ju att man säger att man släppt tillbaka fisken om någon frågar vart man har fisken. Självklart oavsett om man fått något eller inte.

"Får man köpa fisk av dig?" är någon skämtsam fråga man har hört X antal gånger också. Har jag då betesfisk så erbjuder jag dem den.

"Fiskar ni strömming?" har jag hört under sikmete.

Frågor jag inte orkar besvara är vart flötet eller hur man ser om man har fisk om man bottenmetar. Likaså fiskar jag fisk och inget annat. Dumt att ge massa ledtrådar.
                  [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Kompisen som tävlingsmetar fick tipset av en snäll farbror att man ska ha fångstarmar på ryssjan(keepnetet) för då får man mer fisk....

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                      Kompisen som tävlingsmetar fick tipset av en snäll farbror att man ska ha fångstarmar på ryssjan(keepnetet) för då får man mer fisk....
                      Den var faktiskt riktigt rolig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen