Olika skedar på mina Cisco Kid 600 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olika skedar på mina Cisco Kid 600

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Nicklas Andersson;

Är det gott om Gädda inne i och utanför lekvikarna brukar gröna och gulgröna Cisco Kid 600 som din färg 610 (Perch), 601 (Shiner), 607 (Fire Tiger) och 619 (Green Gold) kunna locka de Stora Förleksgäddorna till hugg.

Har Strömmingen (Sillen i Göteborg) kommit in mot stränderna för lek, då är färgerna 618 (Blue Silver) och 621 (Black Silver) sådana färger som Gäddan börjar präglas på. Här ser du nedanför Nikolai Hammaris och Petter Stöttums Monstergäddor vilka Cisco Kid-färger jag avser http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm .

Håll gärna handen runt det främre spögreppet framför rullen och betrakta det minsta lilla skrap eller slackning som en Stor Gädda...Ett blixtsnabbt mothugg och dagen är din!

Old Firehand
    www.trumman.com
    Hej Leif !

Skall jag montera en fjäderring på skeden ? Där jag fäster beteslåset ?

Med dessa grymma tips ger jag mig av nästa onsdag med förhoppning att tid å rum ( å fisk ) infinner sig rätt i Västervik ! :-)

Ps. När du körde med Swim Whizz:arna, blya du dem själv eller körde du med 15 cm sjunkande ? De på 19 cm finns väl inte i sjunk ?

Take care !

Mvh Nicklas

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikebuster1 Visa inlägg
      Hej Leif !

Med dessa grymma tips ger jag mig av nästa onsdag med förhoppning att tid å rum ( å fisk ) infinner sig rätt i Västervik ! :-)

Ps. När du körde med Swim Whizz:arna, blya du dem själv eller körde du med 15 cm sjunkande ? De på 19 cm finns väl inte i sjunk ?

Take care !

Mvh Nicklas
      Hej Nicklas Andersson;

Ja, rulla försiktigt in den kraftigast rostfria fjäderring du har innanför bygeln på Cisco Kid-nosskeden. Se bara till att fjäderringen inte blir för tjock och låser sig i ett läge. Om det händer då uppför sig inte din Cisco Kid och simmar som den ska utan går som en stel pinne i vattnet...

Petter Stöttum i Norge mailade igår att han har fångat några nya Monstergäddor på Cisco Kid. Nya 2010-2011 bilder kommer snart upp på www.trumman.com och Cisco Kid-sidan... Nicklas, så här hoppas och vill jag att din nästa Gädda ser ut http://www.trumman.com/fisketips/galleri_46.htm

Old Firehand
      www.trumman.com...med beten som fångar de största!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikebuster1 Visa inlägg
        Hej Leif !

Ps. När du körde med Swim Whizz:arna, blya du dem själv eller körde du med 15 cm sjunkande ? De på 19 cm finns väl inte i sjunk ?Take care !

Mvh Nicklas
        Hej Nicklas Andersson;

Alla mina egna Swim Whizz Nr 6S (idag Nr 5) är långsamt sjunkande i det närmaste svävande och de har inbyggd 10 kilo+ garanti när vem som helst fiskar med dem...

Mellan åren 1977 och 1983 förtyngde jag tillsammans med mina Team Saida-medlemmar våra egna Swim Whizz Nr 6, Nr 7 och den ledade Nr 8 för att få dem "lååångsamt sjunkande" och med behållande av originalets yvigt slingrande, huggstimulerande gång. År 1984 lyckades jag övertala George C. Young, tillverkaren av Swim Whizz och ägare av BEST TACKLE MANUFACTURING COMPANY, Northport Michigan, USA att tillverka en "lååångsamt" sjunkande modell av Swim Whzz Nr 6. Den döptes år 1985 till Swim Whizz Nr 6S, en modell som idag heter Swim Whizz Nr 5. Se aktuella färger och storlekar här http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm .

Jag har bara fiskat efter Gädda en gång i Västervik. Jag var då nerbjuden av redaktör Johnny Albersson, Fiske För Alla, att fiska Gädda med FFA´s lokalredaktör och gäddkung Anders Forsberg. Året och hösten var 1998...om inte minnet sviker mig helt. Samtliga 29 st Gäddor vi fångade den dagen fick levande friheten åter... Idag bör de som fortfarande lever vara 6 - 7 kilo tyngre och rädda för både Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz...

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand
        www.trumman.com - hjälper dig med nya rekord!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Nicklas Andersson;

Alla mina egna Swim Whizz Nr 6S (idag Nr 5) är långsamt sjunkande i det närmaste svävande och de har inbyggd 10 kilo+ garanti när vem som helst fiskar med dem...

Mellan åren 1977 och 1983 förtyngde jag tillsammans med mina Team Saida-medlemmar våra egna Swim Whizz Nr 6, Nr 7 och den ledade Nr 8 för att få dem "lååångsamt sjunkande" och med behållande av originalets yvigt slingrande, huggstimulerande gång. År 1984 lyckades jag övertala George C. Young, tillverkaren av Swim Whizz och ägare av BEST TACKLE MANUFACTURING COMPANY, Northport Michigan, USA att tillverka en "lååångsamt" sjunkande modell av Swim Whzz Nr 6. Den döptes år 1985 till Swim Whizz Nr 6S, en modell som idag heter Swim Whizz Nr 5. Se aktuella färger och storlekar här http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm .

Jag har bara fiskat efter Gädda en gång i Västervik. Jag var då nerbjuden av redaktör Johnny Albersson, Fiske För Alla, att fiska Gädda med FFA´s lokalredaktör och gäddkung Anders Forsberg. Året och hösten var 1998...om inte minnet sviker mig helt. Samtliga 29 st Gäddor vi fångade den dagen fick levande friheten åter... Idag bör de som fortfarande lever vara 6 - 7 kilo tyngre och rädda för både Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz...

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand
          www.trumman.com - hjälper dig med nya rekord!
          Tack igen för ett mycket bra och utförligt svar !

Skall bli oerhört intressant att testa dessa beten på ett helt nytt sätt. Jag har tidigare bara bedrivit trollingfiske med (7) Swim Whizz å inget spinn alls. Storlek nr.5 tycker jag verkar vara idealisk för just spinnfiske.
          Jag antar att den "jobbar" på ca 2,5 - 3,5 meter ??!! Efter att ha läst dina tips så har jag verkligen blivit inspirerad å nyfiken på detta sätt att fiska. Idag hamras ju alla vikar med jerkbaits av alla de slag ( vilket inte är fel melodi ibland ) men det är skönt med kontraster i fisket. Jag tror ju inte gäddan har utvecklats så mycket som fiske industrin har gjort så därför tror jag att "klassiskt spinn" kommer att löna sig för mig.

Imorgon är det premiär på öppet vatten ( insjö ) för mig å då skall det minsann spinnas å jerkas en hel del.

Ha det toppen !

Mvh Nicklas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
          7 svar
          1 534 visningar
          0 gillar