Vilket första Jerk ska man välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket första Jerk ska man välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Skit i buster. Håller oftast usel kvalité. Välj hellre herky jerk från bomber. Nästan en kopia på buster fast otroligt mycket hållbarare och går ofta att köpa billigt också....
    dagens lögn nr. 1! grattis!
    köp inte herky jerky. vänta på att bomber gör ett eget jerkbait istället för att kopiera både modell vikt och färg av ett redan storsäljande jerkbait.
    "usel kvalité" snacka om överdrift i alla fall. blir riktigt uppretad.

glömde: köp en salmo slider, ett mycket bra val som första bete.

Kommentera

Ursprungligen postat av boman1979 Visa inlägg
      dagens lögn nr. 1! grattis!
      köp inte herky jerky. vänta på att bomber gör ett eget jerkbait istället för att kopiera både modell vikt och färg av ett redan storsäljande jerkbait.
      "usel kvalité" snacka om överdrift i alla fall. blir riktigt uppretad.

glömde: köp en salmo slider, ett mycket bra val som första bete.
      Ojdå jag råkade visst reta cwc maffian!
      Tror knappast buster var först med sin form heller...
      Vet inte vad du har för krav men har ägt ca 10 buster och samtliga har haft problem, kraftiga färgsläpp eller att de börjat läcka.
      Tror nog de flesta jag känner har haft liknande problem även de som gillar buster.
      Du kanske tycker zalt är ett riktigt kvalité bete också??
      Jag har dock lite högre krav än så....
      Hoppas du inte är så arg att hela helgen är förstörd nu bara..
      MVH Jörgen

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Ojdå jag råkade visst reta cwc maffian!
        Tror knappast buster var först med sin form heller...
        Vet inte vad du har för krav men har ägt ca 10 buster och samtliga har haft problem, kraftiga färgsläpp eller att de börjat läcka.
        Tror nog de flesta jag känner har haft liknande problem även de som gillar buster.
        Du kanske tycker zalt är ett riktigt kvalité bete också??
        Jag har dock lite högre krav än så....
        Hoppas du inte är så arg att hela helgen är förstörd nu bara..
        MVH Jörgen
        man kan lugnt konstatera:
        att jag inte är med i cwc-maffian
        att buster jerk inte är ett problembete i förhållande till hur mycket buster jerk som finns i allas boxar idag,
        och att dom knappast skulle säljas i den upplagan ännu idag om det var ett problembete.
        färgsläpp beror i så fall på någon enstaka färg, bla. dom matta färgerna
        zalt har stora problem med sin kvalité, det har dom haft länge
        bomber har gjort en exakt kopia av buster jerk vilket jag tycker är dålig stil, dessutom kopierat färger rakt av.

nej nej inte är min helg förstörd över en sak som inte stämmer.

Kommentera

Håller med enqvist om kvalitén på Buster jerkarna, vill bara lägga till riktigt framför usel. Har också ägt ett antal Buster beten, men gör det inte längre. Har ersatt dem med Herkys och de tål massor av pisk. Fiskar väl inte så mycket med rasselbeten, men när madamerna inte är kinkiga och hugger vilt, så är de ju ganska effektiva. Ett annat billigt rasselbete, som håller och fiskar bra är Savagear Deviator. Haft mycket bra fiske på dessa och de är lika lättfiskade som Herkys. Fiskar man mycket, så är kvalitén på betena viktig. Annars blir det snabbt dyrt

Kommentera

jo helt rätt är att om man fiskar mycket vill man ha bra beten annars blir det snabbt dyrt. är man som jag är fiskeguide är det ännu viktigare, framför allt om
            man har folk i båten som kanske inte kan fiska eller har fiskat. det går åt en hel del beten som träffar land eller sten, linor som går av i utkasten pga linan runt spötoppen osv osv.
            dessutom driver jag en fiskebutik med alla nämnda beten i. Jag har sålt beten i 10 år sammanlagt och har ,tro det eller ej, lite koll på reklamationer.
            svårt att uppskatta siffror men ifjol sälde vi kanske 1000 st. bustrar. när dom var som populärast var det kanske dubbelt. och jag kan helt ärligt säga att den grossist i norden som har minst
            reklamationer hos oss och många andra butiker är CWC. Och då är det främst spön som gått av. På Buster Jerk hade vi 3 reklamationer förra året. Sedan kan man alltid spekulera i hur man får sönder ett bete... Det är ju sällan det går sönder av att kasta ut, veva in eller när man har fisk på. Detta problem är ju dock vanligt hos Zalt.
            Alla har rätt till sin åsikt och det är ju viktigt att tillverkare och grossister får reda på tänkbara problem så dom kan ändra på det. Det är bara dom som förlorar på dålig kvalitet.
            Man kan ju nämna andra beten som nästan inte har några reklamationer som tex. Rapala och Bomber.

Kommentera

Jag tycker inte heller att kvalitén är någåt större problem hos CWC-betena, de är som man kan vänta sig av plastbeten. De går ju i alla fall inte av elle spricker lika lätt som exempelvis Zalt... Visst att färgen kan släppa på vissa, det är ju lite drygt men sällan någonting som påverkar fisket. Beten ska vara tuggade och fula! Dock så är Buster en kopia på Aad Dam Topper och det är lite svinigt. Jag har för mig att Bomber har Aad Daams tillåtelse att tillverka Herky Jerky men det har inte CWC.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Jag är inte direkt den första som gnäller över problem med buster så helt felaktigt är det knappast. Sen kan man tycka vad man vill om bombers "kopia".
                Jag önskar bara att det kom ut en lika bra kopia på zalt.
                Har inga problem att köpa kopior när de är mycket bättre än orginalet!!
                Jag måste bara kommentera det du sa om antal sålda busters och reklamationer. För det första är buster ett extremt inarbetat varumärke och de tar fisk, ingen tvekan på det. Det säljer..
                Jag tror inte många kunder reklamerar beten alls även om de borde. Diskuterat frågan med några butiker och de flesta har väldigt få reklamationer på beten..
                Vi har olika åsikter i frågan och det är väl det sådana här forum är till för...

Kommentera

är inte grejjerna till för att slitas på? annars kan man lika väl hänga upp skiten på väggen
                  My work speaks for itself

Kommentera

Jaraal's "Healer" är ett mycket bra nybörjarbete.
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Kapten.E Visa inlägg
                      är inte grejjerna till för att slitas på? annars kan man lika väl hänga upp skiten på väggen
                      vissa beten säljer fast man vet att de går sönder tex gummibeten
                      jo jag har inget emot att ett gummibete går sönder efter ett antal gäddor. då är det ju dags för ett nytt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 326 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art