Ursprungligen postat av grynning
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fråga en sann abborrfiskare!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Orkanfisken Visa inläggVart brukar du leta efter abborrarna på dom olika årstiderna, vilken teknik tycker du dominerar mest på dom olika årstiderna?
Tack på förhand!
Sommar: I grunda vikar och längs med vasskanter och bland mycket vegitation, då är alla typer av jiggfiske överlägset.
Höst: Lite djupare, men dock fortfarande ganska nära vass och näckrosor. Jiggfiske måste jag säga här med, med naturliga färger. Eller möjligen mete med liten löja.
Vinter: Ganska uppenbart enligt mig att det är pimpelfiske med antingen pirk eller balansare som gäller. Då söker jag dom stora djupt.
Vår: Ungefär samma som på hösten, jiggfiske eller mete med löja eller sarv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiske token Visa inläggHugger abborren direkt efter islossningen eller måste man vänta tills dom slutat leka?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LuciusEsox Visa inläggHur känns det att ha en Stor abborre på kroken?
Är det som en liten fast tyngre/starkare eller som en mindre gädda, eller mer likt gösen? Knyckigt eller tungt, rusningar kors och tvärs eller ankare - ja du förstår kanske vad jag menar..
Det varierar rätt mycket. Beror helt på väderlek och årstid.
På sommaren kan du få dig en rejäl fight med tunga knyckar av en kilos abborre. De är riktiga kraftpaket och kan lätt rusa ett par meter.
Ett spö som tar emot knyckarna på ett bra vis är att rekommendera vid abborrfiske!
Du har säkert fått en gädda på 1-2kg, när de skakar på huvudet så är det hyfsat tunga knyckar på lätt utr. ungefär så agerar en pigg stor-abborre!You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mattiss Visa inläggOm du fick välja ett drag förr abborre vilket skulle det varar och vilken färg?
Även om jigg ofta levererar betydligt mer i de flesta lägen så kan man inte misslyckas med en aggresiv spinnare!You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing
Kommentera
-
Får hålla med LH ,nog kan borren vara pigg o kämpastark när man får den på kroken. Fick en förra veckan på mitt UL-spö som vägde 1185g(om den räknas som stor får var o en avgöra), den gjorde några riktigt kraftiga rusningar på 5-10m. Borren tog på min favoritspinnare när det gäller spinnfiske efter abborre, Mepps Aglia nr1 koppar med röda prickar
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 137 visningar
1 gilla
|