Hej, fiskar i Trosa skärgård och under sensommaren så har jag funnit bra ställen att få fin abborre på (fiskar med jigg och spinnare). Är sugen på att kunna bredda tiden och prova på abborre även nu under tidig vår och sen tidig sommar. Har du något tips på vart jag bör söka efter abborren nu (när isen släppt)?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborrfiske i skärgården under våren
Collapse
X
-
Finns ju en video där David Gross fiskar abborre i trosaskärgård med Lubbe!
Kommentera
-
Hej David Gross;Ursprungligen postat av GrossGuidar Visa inläggMitt tips är att anlita en fiskeguide för att få lite tips om teknik, tänk och framför allt i ditt fall nya platser. Finns många olika duktiga i Trosa-området.
Tack för ditt fina tips! Man skulle kanske anlita dig för att lära sig grunderna om Var, När, Hur man fångar Abborre, Gös, Gädda, Havsöring och Lax i vattnen runt Askö, Fifång, Mörkö och Öja. Johan Abelsson (en annan fiskeguide) och jag brukade fiska tillsamman åren 1978 - 1993. Idag hörs vi mest via telefon. Johan håller till nere i Simris nu.
Jag har aldrig haft äran att träffa dig, men berätta gärna om ditt eget fiske....
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
www.trumman.com - har beten som fångar de stora!Senast ändrad av Old Firehand; 2011-04-01, 13:48.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej David Gross;
Tack för ditt fina tips! Man skulle kanske anlita dig för att lära sig grunderna om Var, När, Hur man fångar Abborre, Gös, Gädda, Havsöring och Lax i vattnen runt Askö, Fifång, Mörkö och Öja. Johan Abelsson (en annan fiskeguide) och jag brukade fiska tillsamman åren 1978 - 1993. Idag hörs vi mest via telefon. Johan håller till nere i Simris nu.
Jag har aldrig haft äran att träffa dig, men berätta gärna om ditt eget fiske....
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
www.trumman.com - har beten som fångar de stora!
Osäker på om du är ironisk eller inte då jag vet att du kan dessa vatten bättre än de flesta - även om mycket har ändrats sista 10-20åren. Men jag berättar gärna lite om mig själv
Jag har som många andra fiskat i hela mitt liv efter allt som rör sig under ytan. Men sedan ett par år tillbaka valde jag att ta min hobby lite längre och börja leva på det. Jag arbetar nu som fiskeguide framför allt i Trosa skärgård men guidar även i Stockholm, Nyköping och Norrtälje till viss del.
Abborrfisket är en av mina personliga favoriter. Man kan ha riktigt roligt fiske om man träffar rätt.
Precis som Sommar skriver så gästade Lubbe mig i min båt och de spelade in en liten film om abborrfiske. Klart sevärd film!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 150 visningar