Vid försäljning, och leverans av Posten!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vid försäljning, och leverans av Posten!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vid försäljning, och leverans av Posten!!!

Jag vann en auktion på Tradera och säljare gjorde inget fel alls.
    Idag fick jag hans isoleringstejpade kuvert med rätt porto på.
    Kuvertet låg i en plastfick med ett A4:a brev från Posten ala standardtext.
    Vi ber om ursäkt för att vi orsakat din försändelse skada och kontakta vår kundtjänst vid frågor var kärnvärdet i texten. Kuvertet i sig såg ut som om ngn stoppad ner det i en regnpöl och sen låtit hunden gå lös på det. Enligt Posten är det deras fel, men efter kontakt med Posten så förklarade de att det inte ger någon ersättning på brev/paket som går som "A-post". Så hon kunde bara be om ursäkt för att min Baitfish jerkwobbler blev "sandblästrad" och totalförstörd på ena sidan.
    Kontenta, säljer du drag, packa med ett varv wellpapp eller tejpa hushållspapper runt draget motsvarande.
    Posten suger hästb*lle!
    Just ja, måste få ur mig att kundtjänst på Posten låter även hälsa att de har 6miljoner försändelser per dag, självklart skulle jag då förstå att endel brev/paket försvinner och att endel förstörs. Men ingen ersättning kan de erbjuda. Jaja, nu har min ilska lättat lite. Bara jag med dessa ord kan sprida lite badwill för Posten och ge en rekommendation om att packa noggrant när ni säljer.
    Tack för mig.
    Senast ändrad av ThePikeFather; 2011-03-24, 21:42.
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Jag är mest brydd över att inte mer prylar försvinner / går sönder...
    Så mycket prylar som säljs på tex tradera och man hör nästan aldrig om att det strular!

Jag är impad!

Kommentera

Så där Klas, lugn och fin.

Det kunde varit mycket värre.....

Kunde varit något Fladen bete.

Kommentera

Kattman: Haha.. ja, det kanske är sinnes att blir irriterad. Det var mest bemötandet från Posten som jag blev mindre glad över.
        Jag har iof bara råkat i klistret en ggn tidigare hos Posten så visst HenkeW Posten gör generellt ett bra jobb.
        Men det e svårt o glädjas över när det inte funkar. Ok, nu kanske jag ska skita i mitt i-landsproblem och läsa lite om Japan/Libyen o så istället...?
        http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Peppar peppar har jag aldrig haft strul med Posten. Riktigt tråkigt det som har hänt dig.

Fladen bete..... hahaha

Kommentera

Tycker det funkar bra, men har heller aldrig råkat ut för något liknande...
            Testa skicka något med posten i Norge, då är det bara att gå och skjuta sig själv... Fyfan vilket muppland !

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
              Kattman: Haha.. ja, det kanske är sinnes att blir irriterad. Det var mest bemötandet från Posten som jag blev mindre glad över.
              Jag har iof bara råkat i klistret en ggn tidigare hos Posten så visst HenkeW Posten gör generellt ett bra jobb.
              Men det e svårt o glädjas över när det inte funkar. Ok, nu kanske jag ska skita i mitt i-landsproblem och läsa lite om Japan/Libyen o så istället...?
              Håller med dig att det är skit den dagen det strular.
              Är verkligen ett moment 22, kosta på dyrare frakt med försäkringar då blir det för dyrt istället för att det ska vara intressant!

Kommentera

Lite mer allvarligt Klas: Jag har råkat ut för ett antal uppslitna kuvert i brevlådan. Ibland med innehållet kvar . Ibland inte. Det verkar finnas många som tror att ett lager med papper står emot tunga jerkbeten och vassa krokar.

Även om inte posten har någon skyldighet att ersätta för förlust av saker skickat med vanligt brevpost, är det alltid värt att anmäla om inte det man köpt kommer fram. Jag trodde inte heller det tills jag gjorde en reklamation på ett brev som jag visste hade gått förbi Malmö om det verkligen hade skickats. Ringde till posten och gav de mina uppgifter samt avsändarens, en beskrivning av paketets storlek och innehåll. Veckan efter kom en plastpåse med en jerkbait och några små kuvert strimlor i.

Köpte en Trisslott samma dag men vann inget mer.

Kommentera

Vad menade dom med A post?
                  Tycker det är väldigt konstigt att du inte kan få ersättning för det. Nu vet jag inte vilka lagar posten/brev rättar sig efter, men detta borde gälla även för posten NSAB 2000.

Jag har lyckats få ersättning i alla mina "fall" när transportören har falerat på något sätt. Du måste stå på dig lite tycker jag.
                  Det enda problem jag har haft med posten var när ett paket försvann som jag skickade till Norge. Då fick jag i alla fall ersättning för vikten * 500kr. Fast det blev en duktig förlust affär.

Om du går vidare med det, får du gärna skriva hur det har gått för dig.
                  Lycka till

Kommentera

Jag betalade dyrt (tycker jag) för en gammal Westinare...den kom hit som ett helt bete eller ialf tills brevbäraren forcerade sönder betet ner i brevinkastet.
                    Att skicka dyra beten i dom tunna vita paddade kuverten är ganska riskabelt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art