Hjälp med gäddfluglina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med gäddfluglina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med gäddfluglina

Hej! Först vill jag bara säga att visst känns det skönt i luften nu.Kanske inte våren är så långt borta och att nu vintern släpper sitt grepp och att man får bege sig ut och fiska på öppet vatten igen.
    Men nu till min fråga. Det är så att jag har investerat i en ny gäggflugutrustning, (vision gt four sw #9) och då köpte jag även en big mamma floating #10 efter rekomendationer. Men eftersom det följde med en extra spole på rullen så tänkte jag köpa på mig en intermediet eller sjunk lina. Nu har vision kommit ut med en ny lina som heter bid dady med kortare belly än vad big mamma linan har. Klasserna på en big dady ligger ex som 9-10 och 10-11. Vad tycker ni. Vilken av dessa linor skall jag ta ( big mama eller big dady). Är det någon som har provat dessa? Skall jag ta en intermediet eller en sjunk? Eller är det någon som har andra förslag på bra gäddflugfluglina typ rio, guideline, loop, scientific anglers, etc etc.

Ta en intermediate. Den funkar fint på alla djup ner till 5m. Med en sjunk lina kan det vara vettigt med en kortare klump om inte annat. Så, då borde big Daddy linan vara valet du gör.

Guideline Pike har fått fin kritik. Men har 2 m längre klump (om det gör någon större skillnad?) mot Big Daddy'n.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-19, 22:11.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 296 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art
    av .art