Skäms på er, och mig... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skäms på er, och mig...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
    Om ni vill veta vem som hoppat av, kan man ju läsa tråden om nätfiske.
    Ja det var ju killen/tjejen som jag trodde.
    Tråkigt, jag gillade hans/hennes engagemang.
    Jag var hård mot personen i fråga och han/hon var hård mot mig.

Om du läser detta hoppas jag du kommer tillbaks.
    Hellre tio fiskare på ett forum än en ute på sjön blir liksom bättre hajfensoppa då.
    Tyckte h*n och jag började komma överens i slutet av diskussionen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
      Tror du wreck missuppfattat CGA. Han menar nog liksom jag varför ska man som person hjälpa en annan om man bara får skit för det. Då kan man lika gärna behålla det för sig själv.
      Ja, det var så jag menade.
      .
      Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Detta inlägg görs på uppmaning av den medlem som hoppat av forumet som en förklaring och för att reda ut orsakerna om avhoppet då viss spekulation förekommer om det.

Den avhoppade medlemmen understryker att det inte är någon enskild medlem eller skriven åsikt som ligger bakom!

Medlemscitat:

DET ÄR ALLTSÅ INTE VAD SOM SAGTS TILL MIG som är orsaken, är en person som slår och tål att bli slagen. Men man kan ju säga att VISSA ÅSIKTSYTTRINGAR som förekommit BIDRAGIT TILL MITT BESLUT OCH DETTA SKA INTE BELASTA NÅGON enstaka PERSON PÅ FORUMET. För i slutändan är vi alla förlorare när bilden om sportfiskehuliganer sprids i massmedia, som TV och tidningar.

Slut citat:

Dock vore det önskvärrt att alla medlemmar tar till sig av de kloka ord som skrivits i denna tråd om att tänka till innan man postar ett svar och tänkta efter om det man skriver tillför något i ämnet eller om det kan uppfattas som kränkande/otrevligt av mottagaren eller andra som läser det och att inte skriva inlägg i ilska för dessa blir aldrig bra.

Observera att den sortens inlägg förutom att de är olämpliga och otrevliga också bryter mot forumets regler!!

Kommentera

En dokumentär som var startskottet till en rejäl omrörning i sportfiskegrytan.

Fortsättning följer. . .
          Senast ändrad av karki; 2011-03-19, 17:44.
          http://www.silverbums.com

Kommentera

sportfiskegrytan? den diskussionen låg så långt från sportfiske man kan komma...sportfiskares olika åsikter,ja,men i ett helt annat ämne.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
              Om du läser detta hoppas jag du kommer tillbaks.
              Hellre tio fiskare på ett forum än en ute på sjön
              Bra där. Fina ord!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebring Visa inlägg
                Ja.... Jag förstår känslan. Ofta i mitt yrke får jag höra av ungdomar och barn att d inte förstår att de faktiskt har varit elaka, i synnerhet när det gäller nätet. Jag har läst grova påhopp och anklagelser, som ofta leder till handgemäng dagen efter. Itressant är att många har åsikten att det bara är sånt man skriver. Då brukar jag fråga om de skulle säga så till en människa i verkligheten, väldigt sällan vill de det. De står alltså inte för sina åsikter utan gömmer sig bakom en skärm, som någon skrev, 100 mil bort. Men ord sårar oavsett hur de förmedlas. Det är aldrig den som säger/skriver som kan avgöra om påståendet är kränkande. Den som blir utsedd äger den bedömningen. Ofta hör jag försvaret; "Men jag bara skämtade" eller liknande. Detta kallas bagatellisering. Att förminska det man själv har gjort. Vem kan bäst avgöra om uttalandet var ett skämt, var ok, var sakligt, etc. om inte den som blivit utsatt.

Sen förvisso innebär givetvis en debatt olika åsikter. Ger man sig in i debatten måste man även acceptera att andra kommer att ifrågasätta det som man säger. Har man inte förmåga att ta till sig sakliga åsikter, utan att koppla dem till självet, dvs, kan man inte sklija på argument och person, då bör man kanske hålla sig borta från "heta" trådar. Annars kanske risken finnas att man bemöter ett sakligt motargument med aggression.

Som en klok person en gång sa:
                Jag håller inte med dig, men jag är villig att dö för din rätt att uttrycka dig.

Skilj på argument åsikt och person. Det är tre olika saker som förenas genom samma skärm. Så fort personangrepp ellerkränkningar florerar, så har fokus flyttats från åsikt till person.
                Riktigt viktiga ord där. Summerar vad det här handlade om.

Kommentera

Jag kommer att sakna hans kloka inlägg som jag alltid läst med stort intresse.
                  Alltid välskrivet och nyanserat.
                  Han besitter stor kunskap inom vissa områden och har kommit med många goda råd och synpunkter.
                  Jag hoppas han återkommer!
                  //C
                  http://sportfisher.se

Kommentera

Tycker också det är synd att en kunnig kille som Axe (verkar vara känsligt att skriva ut nicket - fattar bara inte varför?) hoppat av forumet även om han och en del andra trissat upp stämningen onödigt mkt vid tillfälle.

Hoppas killen räknar efter hur få puckon det egentligen är som står bakom de meddelanden han ogillar så starkt - dividera sedan med antalet medlemmar...

Mvh Henrik

Kommentera

Tråkigt att det gått så här långt. Kan bara hålla med om att man bör tänka på vad man skriver och ber om ursäkt på en gång om jag skulle ha valt lite hårda ord någon gång.

Då detta är ett diskussionsforum kommer det alltid komma upp ämnen som personer här har helt olika uppfattingar om, men låt oss alla försöka hålla oss till att diskutera ämnena som tas upp och inte gå till attack mot personen bara för att den inte tycker som du eller jag. Detta kan säkert vara svårt ibland då vissa verkligen verkar skriva helt idiotiska inlägg bara för att provocera. Om vi bara skiter i att skriva något elakt tillbaks och därav trissa upp allt ännu mer och få tråden att helt handla om personangrepp istället för vad den handlade om från början så har vi kommit långt. Sen är det bara för någon moderator att radera inlägget och varna personen som skriver sånt skit som direkt riktas mot en person och inte vad han/hon anser i ämnet som diskuteras.

Tänk om fler och fler av dom med lång erfarenhet och stor kunskap som i alla fall har hjälpt mig otroligt mycket i min utveckling som fiskare skulle tröttna och byta forum. Detta är inte ok! Tänk på vad ni/vi skriver nu grabbar/tjejer och ta lärdom av detta!

Hoppas personen tänker om och kommer tillbaks.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 022 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art