Skäms på er, och mig... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skäms på er, och mig...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hejan Visa inlägg
    Hoppas killen räknar efter hur få puckon det egentligen är som står bakom de meddelanden han ogillar så starkt - dividera sedan med antalet medlemmar...

Mvh Henrik
    Det värsta är att dessa "puckon" har ställt till det för alla sportfiskare. Satt och läste lite andra forum igår som inte är fiskerelaterade, pga Den siste kustfiskaren och allt som har hänt omkring detta så ser ickesportfiskare på oss som en pensionär ser en skateboardåkande unge som grindar på icas avlastningsramp. Jag kallar ingen för pucko, jag gillar debatter men man måste tänka på vad man skriver.
    Jag förstår Axe men jag önskar honom tillbaka då han tillförde mycket till forumet. Det är alldeles för mycket tungor som slinter här just nu och det måste bli ändring på det. Annars kan jag tänka mig att det blir fler som lämnar forumet.
    Utskälld av gubbar på icas avlastningsramp har jag redan blivit för 15 år sedan, jag vill inte bli utskälld för att jag åker ut och fiskar.
    www.stampelures.se

Kommentera

Grejen med ett forum är väl att ALLA får skriva sina åsikter, sen att vissa inte tänkter igenom inläggen eller kan stå för dem efteråt eller har åsikter som man själv inte delar är väl något som man får acceptera och det tillför ju iallafall en insikt hos den som läser att folk kan tänka och skriva si & så.
      SJälvklart så gäller ju forumets regler och inlägg som inte uppfyller dem ska väl raderas snarast.

Att sen en del lämnar forum är väl nåt som sker då & då det är är väl synd eftersom ju fler som skriver desto bättre forum tycker jag.

Men känner man sig upprörd så är det ju lämpligt att tänka till några gånger innan man postar ett inlägg.

(Har ju själv raderat ett antal inlägg istället för att posta dem och även postat några saker man inte i efterhand tycker var så smart kanske).
      Ola

Kommentera

Vill i samband med de mycket kloka rekomendationerna ovan skicka en vädjan från oss i moderatorgruppen att Ni medllemmar anmäler ALLA olämpliga inlägg antingen det är personangrepp, extremiståsikter, uppvigling till brott eller annat som bryter mot forumreglerna. Det räcker att Ni bara misstänker att det bryter mot reglerna så klicka på anmälningsknappen och låt oss mods kolla det och jämföra med regleran hurvida det ska borrt eller får vara kvar!

Vi är ganska få moderatorer i förhållande till antalet medlemmar och inläggsmängden och vi har inte en möjlighet att hinna läsa allt som skrivs i alla forumkategorier!!

Därför är vi helt beroende av att Ni anmäler så får vi direkt besked om att det är något som är fel och kan åtgärda. Så hjälp oss mods att hjälpa Er och få FS bättre och trivsammare genom att påtala för oss när det gått över styr i någon tråd, anmäl hellre några inlägg som är gränsfall än ett enda för lite och låt oss i Mod gruppen "städa" i trådarna med Er hjälp!!

Tack på förhand från Moderatorgruppen genom Bosse

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Vill i samband med de mycket kloka rekomendationerna ovan skicka en vädjan från oss i moderatorgruppen att Ni medllemmar anmäler ALLA olämpliga inlägg antingen det är personangrepp, extremiståsikter, uppvigling till brott eller annat som bryter mot forumreglerna. Det räcker att Ni bara misstänker att det bryter mot reglerna så klicka på anmälningsknappen och låt oss mods kolla det och jämföra med regleran hurvida det ska borrt eller får vara kvar!

Vi är ganska få moderatorer i förhållande till antalet medlemmar och inläggsmängden och vi har inte en möjlighet att hinna läsa allt som skrivs i alla forumkategorier!!

Därför är vi helt beroende av att Ni anmäler så får vi direkt besked om att det är något som är fel och kan åtgärda. Så hjälp oss mods att hjälpa Er och få FS bättre och trivsammare genom att påtala för oss när det gått över styr i någon tråd, anmäl hellre några inlägg som är gränsfall än ett enda för lite och låt oss i Mod gruppen "städa" i trådarna med Er hjälp!!

Tack på förhand från Moderatorgruppen genom Bosse
          En sund tanke kanske Bosse,själv är jag kluven i frågan och rädd att denna vädjan gör att en del,på gott och ont, kommer att dra sig tillbaka och diskutera mindre än annars bara för rädslan att bli rapporterad och till slut kanske bara läsa här och sedan försvinna.
          Det bör vara högt i tak i ett sådant här forum,ett tak bör dock finnas...frågan är bara var det skall ligga och om inte din vädjan om rapportering kommer att sänka det så lågt att man inte kan stå upprätt längre.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            En sund tanke kanske Bosse,själv är jag kluven i frågan och rädd att denna vädjan gör att en del,på gott och ont, kommer att dra sig tillbaka och diskutera mindre än annars bara för rädslan att bli rapporterad och till slut kanske bara läsa här och sedan försvinna.
            Det bör vara högt i tak i ett sådant här forum,ett tak bör dock finnas...frågan är bara var det skall ligga och om inte din vädjan om rapportering kommer att sänka det så lågt att man inte kan stå upprätt längre.
            Det är inte alls avsikten med min vädjan vi i mod gruppen vill ha högt i tak och livliga diskutioner och det får gärna bli lite heta också, ALLA har rätt till sin åsikt och att framföra den det är bara forumets regler som sätter gränserna och dessa följer vi i vårt arbete.

Så precis som jag skrev så är rapporteringen bara ett sätt att hjälpa oss att hitta ev olämpliga inlägg, INGET inlägg som följer regleran blir borttaget eller åtgärdat bara för att en anmälan inkommit, det sker ofta redan idag att anmälda inlägg lämnas utan åtgärd efter koll mot regelverket.

Vårt motto är samma som i det vanliga samhället att hellre fria än fälla och vid gränsfall är vi mera inne på att ge medlemmen en extra chans, så ingen ska känna sig hämmad att skriva och uttrycka sina åsikter, det är vad vi alla vill.
            Men det måste hålla sig inom regelverket och det är ju faktiskt så att alla som är medlemmar här har godkänt och lovat att följa forumets regler så inget konstigt med det.

Dock får det inte bli otrevligt på forumet med personangrepp och annat men det tror och hoppas jag att vi alla är överens om och inte vill ha, utan vi vill nog alla ha ett trevligt, livligt och informationsrikt forum där vi kan prata om allt inom vår älskade hobby.

Så fortsätt att skriva massor med inlägg om allt möjligt och håll en trevlig, saklig och respekfull ton mot varandra så kommer detta forum att fortsäta vara ett trevligt ställe för "fisketokar" som vi alla är.

Skitfiske på er allihopa
            Bosse

Kommentera

som jag sa Bosse,tanken är god. Vi får väl uppmana till att inte forumisterna missbrukar knappen och anmäler i både tid och otid
              så ni moderatorer får för mycket att göra och därmed inte kan göra den avvägning som bör göras vid en anmälan...

Skitfiske på dig själv...
              // Tommy
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
                Det värsta är att dessa "puckon" har ställt till det för alla sportfiskare. Satt och läste lite andra forum igår som inte är fiskerelaterade, pga Den siste kustfiskaren och allt som har hänt omkring detta så ser ickesportfiskare på oss som en pensionär ser en skateboardåkande unge som grindar på icas avlastningsramp. Jag kallar ingen för pucko, jag gillar debatter men man måste tänka på vad man skriver.
                Jag förstår Axe men jag önskar honom tillbaka då han tillförde mycket till forumet. Det är alldeles för mycket tungor som slinter här just nu och det måste bli ändring på det. Annars kan jag tänka mig att det blir fler som lämnar forumet.
                Utskälld av gubbar på icas avlastningsramp har jag redan blivit för 15 år sedan, jag vill inte bli utskälld för att jag åker ut och fiskar.
                1. Varför kallar du ingen för Pucko?
                Tycker du ärligt talat att jag tog till överord med användandet av just det ordet i sammanhanget ovan? Skulle jag skrivit fy bubblan istället?

2. Tycker annars att det är pensionären som är problemet i ditt exempel - trångsynt och negativ till nyheter. Själv hann jag aldrig bli utskälld - bröt armen två gånger utan att ens hinna till rampen... 80-tal...

3. Obs! Bara nyfiken - muckar inte gräl

Mvh
                Kommittén för politiskt korrekta skällsord, Tranåsavdelningen

Kommentera

Hej Henrik

Jag tycker absolut inte att du tog till överord, det var på grund av ditt inlägg jag fick inspiration till mitt.
                  Genom mitt sätt att vara så kallar jag inte folk för pucko innan jag har träffat dom, absolut inget menat till dig.
                  Tyckte det var bra skrivet, därför tog jag ditt citat. Självklart är det pensionären som är problemet och tyvärr kommer det alltid att finnas "pensionärer". Det jag ville ha fram med mitt inlägg var att vi måste visa mer hänsyn mot varandra. Självklart måste det munhuggas lite annars vore det konstigt,och tråkigt. Men i vissa fall går det tyvärr för långt.

Mvh Den konflikträdde pensionären.
                  Senast ändrad av Stampe; 2011-03-21, 19:33.
                  www.stampelures.se

Kommentera

Hahaha, gött att höra - jag gillar dig.

Du har rätt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar