Bra Vågnät? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra Vågnät?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra Vågnät?

Är det någon som har tips om ett bra vågnät? Skriv gärna vart man kan köpa det och hur mycket det kostar.
    Har innan använt Ikea-kasse men tycker att det inte funkar så bra. Jag tror att jag ska köpa en RT Zenso Scale istället för Super Samson Salter som jag har nu. - Bra eller dåligt? Det blir lite svårt med en "icke-digital" våg om man väger i Ikea-kassen och vikten på den varierar ju. (Hur kassen är och hur mycket vatten som har "samlats" i handtagen.
    Hur gör ni om använder Ikea-kasse eller rekomenderar ni ett Vågnät?
    C&R!
    Man är alltid ett hugg ifrån Succé!

BFT gäddsäck är kanon KÖP HÄR!... men vid minusgrader använder man IKEAkasse med fördel tycker jag... Gäddsäckarna fryser ihop efter en gädda... skittfiske!
    /Team Perax, Jon Persson
    http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Karki här på Fiskesnack pris 100kr. Kolla länken

Betydligt mer prisvärd än bft's skräp!

Kommentera

Jag tycker du skall satsa på Super Samson electro vågen istället för den du är inne på, Samson vågen är i särklass bäst. Godkänd för storfiskregistrering också

Jag kör med en electro samson 25kilos tillsammans med ett BFT gäddsäck, funkar prima.

Karp märkena har fina vågsäckar allihop som passar för gädda, fox, chub, drennan osv. Kika på sporting´s hemsida mfl.

Kommentera

Ursprungligen postat av Caledonia Visa inlägg
          Karki här på Fiskesnack pris 100kr. Kolla länken

Betydligt mer prisvärd än bft's skräp!
          Aaa, jag har skickat Pm till honom för att se om han har några kvar!
          Karki beskrev ju att det var långa snören till säcken, så tror du att man kan (Jag är själv ute och fiskar ibland) säcka en Gädda med någon metall klyka över hålet som man trär snörena på?? Även om det är 50-60 cm is?

KIMMEN: Jag är mer inne på RT Zenso än Electro Samson eftersom jag då tjänar 200-400 kr. Och för att jag köpte en Super Samson Salter 25 kg för 1-2 månader sedan! Tack ändå!

Kommentera

Ursprungligen postat av PelleC Visa inlägg
            Karki beskrev ju att det var långa snören till säcken, så tror du att man kan (Jag är själv ute och fiskar ibland) säcka en Gädda med någon metall klyka över hålet som man trär snörena på?? Även om det är 50-60 cm is?

KIMMEN: Jag är mer inne på RT Zenso än Electro Samson eftersom jag då tjänar 200-400 kr. Och för att jag köpte en Super Samson Salter 25 kg för 1-2 månader sedan! Tack ändå!
            Du har PM.
            Du kan säcka fisken i hålet. Se till att fisken står "stadigt" på rätt köl bara och att metallpinnen sitter fast eller inte ramlar ner i hålet
            http://www.silverbums.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
              Jag tycker du skall satsa på Super Samson electro vågen istället för den du är inne på, Samson vågen är i särklass bäst. Godkänd för storfiskregistrering också
              RT Zenso är också godkänd för storfiskregistrering, bara så det inte blir nåt missförstånd här

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                RT Zenso är också godkänd för storfiskregistrering, bara så det inte blir nåt missförstånd här
                Båda vågarna är förövrigt riktigt schyssta. Men om du kör digitalvåg, glöm inte en vanlig fjäder. Ifall något skulle tjärva. Hände mig och polaren på hans PB gädda. Ansiktsuttrycken skulle jag betala för att få se igen. . . .
                Senast ändrad av karki; 2011-03-15, 23:07.
                http://www.silverbums.com

Kommentera

Ursprungligen postat av PelleC Visa inlägg

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
                  Du har PM.
                  Du kan säcka fisken i hålet. Se till att fisken står "stadigt" på rätt köl bara och att metallpinnen sitter fast eller inte ramlar ner i hålet
                  Hur gör man det med 50-60cm is i nuvarande kvalite? Skulle rek. att om du måste säcka gäddor, börja att testa i öppet vatten för att se hur det funkar först. Kan bli riktigt tråkigt annars.

Ang. frysande vågnät så funkar dom ju inte. Borra ett hål vid basen och häng vågnätet där så har du ett fiskvänligt vågnät även om det är några minusgrader och du redan blött ner det.

Samma sak med avkrokningsmattan, försök hålla den så ren det bara går. En liten handduk för avtorkning är riktigt bra, och kan man rulla ihop den isolerar det bra.
                  sigpic

Kommentera

Tack för bra tips!
                    RT Zenso Scale: När man ska väga fisk med vågnät, ska man då först väga vågnätet och sedan dra av det från vikten med Gäddan och nätet, eller finns något bättre sätt??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 234 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art