Vilken är den bästa rullen man får för 300? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken är den bästa rullen man får för 300?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fina svar, thx....!
    En simpel haspelfiskare eller vad man ska säga :P,som kommer fiska hur mkt som helst i år.

Kommentera

regal har ju en shimano rulle för 250 kr o den håller 5 års garanti så den e nog värd o testa om man har det snålt i kassan
      Endast Fiske Är Gott Nog

Kommentera

hoppas du blev nöjd med rullen. jag skulle aldrig i livet ge abu mina pengar för en haspelrulle. jag köpte en shimano sahara förut ochden sög. man måste nog över 1000 krs gränsen för att få bra grejjer när det gäller shimano. ul har jag itne så bra koll på direkt.
        my precious....

Kommentera

Okuma

Tjena,, Jag själv hade en Okuma Lanset som jag betalade 399 för en av dom bättre rullarna jag haft.
          Har shimano rullar som ligger runt 1000lappen men okuman känns skönare.
          Vet inte om den säljs mer men du kan kolla upp de..
          Ursprungligen postat av muSashi Visa inlägg
          Hejsan alla.

Jag undrar vilken haspelrulle ni rekommenderar om man bara ska lägga ut 300 kr? Får gärna vara UL. Ni kanske vet nån combo som funkar bra eller nåt. Min polare ska nämnligen köpa ny rulle imorgon på fiskarnas imorgon i stockholm. Kanske vi ska gå till lundgrens istället? Minns inte var lundgrens låg dock...

*update*
          Glömde säga att man får 100 kr rabatt på valfri abu-rulle hos fiskarnas om man tar med en gammal rulle och byter in vid köp av en ny abu garcia rulle. Så kanske finns nån bra Abu haspelrulle han kan skaffa?

MVH muSashi

Kommentera

Kolla på Tradera!
            Finns för det mesta något intressant.
            (varning: kan vara beroende framkallande)

Kommentera

Ursprungligen postat av willi Visa inlägg
              Tjena,, Jag själv hade en Okuma Lanset som jag betalade 399 för en av dom bättre rullarna jag haft.
              Har shimano rullar som ligger runt 1000lappen men okuman känns skönare.
              Vet inte om den säljs mer men du kan kolla upp de..
              Du verkar vara 4 år försenad... killen ville ha en rulle 2004 ; )

Annars säljer jag några fina hasplar på tradera. De är urbilliga men långt ifrån skit! Äger 2 själv och de funkar klockrent till sutare.

(Jag vet inte om man kan göra reklam för sina auktioner i en tråd. Ber om ursäkt i så fall... någon moderator kan radera detta inlägg...)
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag har en såndär plastig mitchell.. Den kan inte kosta mycket.. Du drar upp 3kgs fiskar utan problem.. Dock får man inte på så mycket lina på rullen.

Kommentera

Du har ganska dålig koll...

Ursprungligen postat av phille Visa inlägg
                  Jag har en såndär plastig mitchell.. Den kan inte kosta mycket.. Du drar upp 3kgs fiskar utan problem.. Dock får man inte på så mycket lina på rullen.
                  Det var ju intressant. Rullen är allt annat än plastig. Gedigna grejer med överdimensionerad rotor etc.

Billigare kanske den blir i USA (dock ej med frakten inräknad) men det blir ju i stort sett alla rullar.

Får man inte på mycket lina? Att en rulle som väger 284 gram och är så pass liten i storleken får plats med 185 meter 0,30 mmlina har jag ALDRIG sett innan. Mostvarande OKUMA-rulle (storleksmässigt) får på 100 meter av samma lintjocklek.

Det kan absolut inte vara den rulle du har! Att sedan skriva ner märket Mitchell utifrån EN rulle som just DU äger är helt fel. Precis som ABU gör de allt från budgetrullar till finare grejer.

Over and out...
                  Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2008-08-06, 18:15.
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Det var ju intressant. Rullen är allt annat än plastig. Gedigna grejer med överdimensionerad rotor etc.

Billigare kanske den blir i USA (dock ej med frakten inräknad) men det blir ju i stort sett alla rullar.

Får man inte på mycket lina? Att en rulle som väger 284 gram och är så pass liten i storleken får plats med 185 meter 0,30 mmlina har jag ALDRIG sett innan. Mostvarande OKUMA-rulle (storleksmässigt) får på 100 meter av samma lintjocklek.

Det kan absolut inte vara den rulle du har! Att sedan skriva ner märket Mitchell utifrån EN rulle som just DU äger är helt fel. Precis som ABU gör de allt från budgetrullar till finare grejer.

Over and out...
                    Kan bara hålla med, Mitchell rullarna är riktigt bra rullar för pengarna, har haft en gammal trotjänare i många år och den har aldrig krånglat (peppar peppar). Pengar kontra kvalitet så lägger jag min röst på mitchell.

Kommentera

Du ska köpa en Shimano-rulle!
                      Solklart det märke som har högsta lägsta-standarden på haspel.
                      Gå med i Göteborgs Fiskevänner
                      http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 096 visningar
                      1 gilla