fina svar, thx....!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken är den bästa rullen man får för 300?
Collapse
X
-
hoppas du blev nöjd med rullen. jag skulle aldrig i livet ge abu mina pengar för en haspelrulle. jag köpte en shimano sahara förut ochden sög. man måste nog över 1000 krs gränsen för att få bra grejjer när det gäller shimano. ul har jag itne så bra koll på direkt.my precious....
Kommentera
-
Okuma
Tjena,, Jag själv hade en Okuma Lanset som jag betalade 399 för en av dom bättre rullarna jag haft.
Har shimano rullar som ligger runt 1000lappen men okuman känns skönare.
Vet inte om den säljs mer men du kan kolla upp de..Ursprungligen postat av muSashi Visa inläggHejsan alla.
Jag undrar vilken haspelrulle ni rekommenderar om man bara ska lägga ut 300 kr? Får gärna vara UL. Ni kanske vet nån combo som funkar bra eller nåt. Min polare ska nämnligen köpa ny rulle imorgon på fiskarnas imorgon i stockholm. Kanske vi ska gå till lundgrens istället? Minns inte var lundgrens låg dock...
*update*
Glömde säga att man får 100 kr rabatt på valfri abu-rulle hos fiskarnas om man tar med en gammal rulle och byter in vid köp av en ny abu garcia rulle. Så kanske finns nån bra Abu haspelrulle han kan skaffa?
MVH muSashi
Kommentera
-
Ursprungligen postat av willi Visa inläggTjena,, Jag själv hade en Okuma Lanset som jag betalade 399 för en av dom bättre rullarna jag haft.
Har shimano rullar som ligger runt 1000lappen men okuman känns skönare.
Vet inte om den säljs mer men du kan kolla upp de..
Annars säljer jag några fina hasplar på tradera. De är urbilliga men långt ifrån skit! Äger 2 själv och de funkar klockrent till sutare.
(Jag vet inte om man kan göra reklam för sina auktioner i en tråd. Ber om ursäkt i så fall... någon moderator kan radera detta inlägg...)sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Du har ganska dålig koll...
Ursprungligen postat av phille Visa inläggJag har en såndär plastig mitchell.. Den kan inte kosta mycket.. Du drar upp 3kgs fiskar utan problem.. Dock får man inte på så mycket lina på rullen.
Billigare kanske den blir i USA (dock ej med frakten inräknad) men det blir ju i stort sett alla rullar.
Får man inte på mycket lina? Att en rulle som väger 284 gram och är så pass liten i storleken får plats med 185 meter 0,30 mmlina har jag ALDRIG sett innan. Mostvarande OKUMA-rulle (storleksmässigt) får på 100 meter av samma lintjocklek.
Det kan absolut inte vara den rulle du har! Att sedan skriva ner märket Mitchell utifrån EN rulle som just DU äger är helt fel. Precis som ABU gör de allt från budgetrullar till finare grejer.
Over and out...Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2008-08-06, 18:15.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggDet var ju intressant. Rullen är allt annat än plastig. Gedigna grejer med överdimensionerad rotor etc.
Billigare kanske den blir i USA (dock ej med frakten inräknad) men det blir ju i stort sett alla rullar.
Får man inte på mycket lina? Att en rulle som väger 284 gram och är så pass liten i storleken får plats med 185 meter 0,30 mmlina har jag ALDRIG sett innan. Mostvarande OKUMA-rulle (storleksmässigt) får på 100 meter av samma lintjocklek.
Det kan absolut inte vara den rulle du har! Att sedan skriva ner märket Mitchell utifrån EN rulle som just DU äger är helt fel. Precis som ABU gör de allt från budgetrullar till finare grejer.
Over and out...
Kommentera
-
Du ska köpa en Shimano-rulle!
Solklart det märke som har högsta lägsta-standarden på haspel.Gå med i Göteborgs Fiskevänner
http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 094 visningar
1 gilla
|