roligt att fiska själv? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

roligt att fiska själv?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskar både själv och med vänner! Det blir lite olika slags fiske beroende på vem man är med, eller om man är själv. Är jag själv så har jag ju ingen att ta hänsyn till, då kan man pröva alla sina egna ideer och hotspots, hur galna dom än är!

Men det är allt som oftast roligare att dela upplevelsen med någon annan.

Kommentera

Okej för i bömsebro, nu har det kommit över 40 svar utan att nån språkpolis påpekat att man väl alltid fiskar själv om man inte är funktionshindrad. För min del föredrar jag faktiskt att fiska ensam; det är en del av grejen, att komma ut i naturen och känna sig som en stenåldersgubbe litegrann. Och sen cykla hem och tillaga fisken och njuta av civilisationen (som erbjuder en modern renskniv, en bra spis, ett gott vin etc) igen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kennielofstedt Visa inlägg
        tjenare!,jag har en fråga

vad tycker ni om att fiska själva?
        Hej!

Jag tycker bäst om i 99% av mina fisketurer att vara för mej själv.
        Inte på något vis att jag är en "ensamvarg", men jag vill i regel vid dessa tillfälle kunna koppla av, "rensa" mina tankar och uppleva "lungnet" o.s.v....

"Ladda batterierna" "Fundera,Tänka" "Koppla av" "Lungnet,Naturen"... O.s.v...

Kommentera

tack för alla svar!

mvh kennie
          http://k3nfishing.blogspot.com/

Kommentera

Fiskar oxå väldigt mycket själv. Brukar ta trollingbåten, lägga ut 8 spön. 4 med säkra beten, 4 med experimentbeten. Det här har jag lärt mig en hel del på. Är en kompis med vill ju han ha ena sidan så då blir det inget experimenterande.
            Däremot har jag gärna sällskap vid ismete, vertikalfiske och spinnfiske.
            Men att ensam kunna utforska en ny plats, sjö eller nya beten är guld tycker jag!
            Mvh Micke

Kommentera

Känner man för en impulsstyrd fisketur kommer man iväg snabbt om man är själv. Trivs bra även ensam i båten med alla de fördelar man har av ensamrätt till alla vinklar, val av ställe, fördelning tid/plats mm.
              Är det en planerad fiskedag är vi oftast 3 pers i min båt. Visst är det roligare på det sätt att man kan snacka, skryta, hugga nån god kaka av någon när man sjölv glömt mm.

Den stora fördelen av att vara fler är väl den sociala biten, delade minnen.
              Men att fiska själv som det ofta blir sommarhalvåret har sin charm då man kan glida ut i den lugna skärgården innan morgonsolen brännt sin första vass för dagen, eller stanna ute i skymningen och trolla gädda o gös fram till midnatt.

Känner mig så sjuk nu...fiskefebern är hög

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 094 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art