Man brukar alltid hitta någon att snacka med när man fiskar, även folk som inte fiskar brukar komma och växla ett par ord.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
roligt att fiska själv?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggMan brukar alltid hitta någon att snacka med när man fiskar, även folk som inte fiskar brukar komma och växla ett par ord.
Kommentera
-
När jag fiskar själv kan brukar jag stanna till vid dom "hopplösa" ställena och någon gång ibland blir man positivt överraskad.
Brukar testa lite nya saker när jag är själv och det ger en del i det långa loppet.
Ska man vara ute en hel dag så är det skönt med lite sällskap men om det är några timmar på kvällen är det nästan bättre att vara själv då fisket blir mer fokuserat på det jag vill. Det värsta är att ha med sig någon som bara vill hem eller blir sur och avundsjuk om man får en stor fisk.
Det kan också vara riktigt riktigt skönt att ta ett kvällspass efter jobbet, på egen hand.
Kommentera
-
Brukar oftast fiska själv. De flesta av mina polare är totalt ointresserade av fiske och de få som kan tänka sig haka på någon gång i bland ledsnar så fort att det är lika bra att åka själv. Men visst vore det trevligt med lite sällskap när man fiskade =)
Kommentera
-
Båtfiske - Sällskap
Strandfiske - Vilket som.
Pga säkerheten fiskar jag gärna i sällskap när jag är ute i båten. Från strand så beror det lite vilket humör jag är på samt om jag lyckats få nån att hänga med ut.
I sällskap är det naturligtvis trevligt med sällskapet, det är en social grej att sitta och småsnacka lite. Också kul att kunna snacka fiske utan att folk runtomkring suckar och stönar och himlar med ögonen. Ensam kan det vara riktigt skönt att få ha det lugnt och tyst och verkligen kunna koncentrera sig enbart på fisket och sina egna tankar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gubben Storm Visa inlägg
Också kul att kunna snacka fiske utan att folk runtomkring suckar och stönar och himlar med ögonen.
Har skräckexempel till polare. för varmt för kallt för blåsigt m.m.
Oftast när jag fiskar med folk som är mindre intresserade blir jag bara irriterad..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Stampe Visa inläggNär jag fiskar själv kan brukar jag stanna till vid dom "hopplösa" ställena och någon gång ibland blir man positivt överraskad.
Brukar testa lite nya saker när jag är själv och det ger en del i det långa loppet.
Ska man vara ute en hel dag så är det skönt med lite sällskap men om det är några timmar på kvällen är det nästan bättre att vara själv då fisket blir mer fokuserat på det jag vill. Det värsta är att ha med sig någon som bara vill hem eller blir sur och avundsjuk om man får en stor fisk.
Det kan också vara riktigt riktigt skönt att ta ett kvällspass efter jobbet, på egen hand.
När man fiskar själv blir man mer ett med naturen på något sätt. Nästan filosofiskt kan det bli ibland för mig.
Dock är ju sällskapet en viktig faktor också. Sitta i bilen på G till fisket i nattens mörker och diskutera teorier mm. Helt underbart om du frågar mig.
Håller med Stampe om det fetstilade. . . Kan sänka fiskehumöret helt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 015 visningar
1 gilla
|