Inget fel att fiska själv, självklart är det alltid roligare med polare. Har flera gånger skjutsas ut i skogen för att klara sig själv några dagar, självklart vid fiskevatten.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
roligt att fiska själv?
Collapse
X
-
Att fiska själv har jag aldrig gjort. Fiskar alltid från båt och vill helst inte åka ut själv i båten. Bäst att ha med sig en polare då utifall nått skulle hända. Men jag kan tänka mig att det är rätt värdelöst att fiska själv. Det är ju inte enbart fisket i sig utan gemenskapen osv man vill åt. Som skrivet tidigare, det är en social grej
Kommentera
-
Jag var ute och gäddmetade en del själv förr men numera är det sällan, om någonsin det händer. Fiske för mig är lika mycket att prata med mina kompisar om livet, universum och allt som själva akten att fånga fisk. Enda undantaget till detta är när jag flugfiskar, då vill jag av förståeliga skäl inte stå för nära någon :-) och att gasta till någon 30 meter bort är knappast "sportfiske-mässigt". Fiske ska avnjutas med gott sällskap helt enkelt!Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Själv älskar jag ensampass som variation mellan "de vanliga" passen. Tycker om att bara ha det tyst och lugnt emellanåt.
Ibland händer det t.o.m. att man snackar lite med gäddan ifall man får upp en lite finare.
Jag tror att jag ibland fiskar mer "seriöst" när jag är själv också. Man kan satsa lite mer på galna idéer då. Sen så är det ju bra att man inte behöver rätta sig efter andras tider o.s.v. Plus att man kan gå upp precis så tidigt man vill. (Eller hur, Matte?)
Men om jag skulle behöva välja att antingen fiska alla pass själv eller alla pass med polare så blir det det sistnämnda.
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Fiskar nästan uteslutande ensam, i alla fall till 90%...så slipper man tala om alla hemligheter om beten och platser för någon...så kan man åka hem när man vill...
Skämt åsido så trivs jag helt enkelt oftast bäst själv på sjön även om det kan vara precis lika trevligt med sällskap ibland.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Att fiska själv, eller med vänner har ju båda sina fördelar.
Ibland är det underbart och sitta helt själv och fundera, och det finns inte mkt som är lika avkopplande som ett fiskepass när det varit en stressig tid på jobbet eller i hemmet.
Riktigt bra meditation.
Men sen är det skoj att ta med vänner ibland, som inte är lika fiskeintresserade och då försöka se till så de är nöjda och glada när det är dags för hemfärd.
Fast det bästa är nog att dra med farfar ut på fiske, tyvärr finns det en risk att detta är sista sommaren, så ska passa på.
Farsan är en jävel på att fiska med, så vi lär och tips och trix av varandra,
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inläggDet bästa med att åka ut själv som omväxling är att man kan leta upp heta ställen på ett annat sätt en om man är fler i båten,,( tycker jag ) O framför allt så kan man ta sig tid att testa igenom beten ordentligt,, för det kan vara tråkigt för en fiske broder att sitta o vänta utan fångst,, när man själv tror stenhårt på ett nytt ställe.
Brukar skifta ibland ensam ibland inte..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 015 visningar
1 gilla
|