Behöver tips om "min" sjö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver tips om "min" sjö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Än en gång, tack för svaren.

Fiskar just nu med ett light teleskopspö och en liten japansk rulle (ultegra 1000). Har andra spön och rullar som förmodligen har lite mer "give" i sig.
    Ska undersöka alla möjligheter som ni nämnt nu under sommaren, får väl ta och kika lite på draglådan också då.

Jag inser att det finns en massa trådar om favoritdrag och fiskemetoder. Om ni känner att länka eller skriva vad ni har för favoriter ( ser att vissa redan gjort det, tackar ) så är det välkommet.
    Om det blir tyst fortsätter jag att kika runt.

Än en gång, tack! Ni är goa gubbar

Kommentera

Stor chans att det fortfarande är språngskikt om du fiskar i Vänern.
      I så fall står fisken nere under detta fram till dess att ytvattnet är över 4 grader. Detta medför att fisken står mycket djupt. För två veckor sedan var temperaturen i en av mina sjöar 3.0 grader och fisken stod under språngskiktet som var på 10,5 meter.
      Imorgon skall jag ut igen, jag kan återkomma med rapport igen. Det har ju blåst en hel del i veckan och dagstemperaturerna har varit höga så med lite tur har fisken vandrat uppåt.
      Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Kommentera

Sommartid har du ofta ihållande sydvästliga vindar under dagen. De trycker undan det varma ytvattnet upp mot grundvikarna i norr och nordost. Då går en svalare motström söder ut under ytvattenströmmen. Den stiger upp efter branterna i söder. Vänder vinden stadigt flera dagar går strömmarna åt andra hållet.
        Udden Budan verkar vara en plats som kan hålla stora gäddor. Det är djupt utanför och du har grunda vikar innanför udden. Därtill ser det ut att finnas en farled där. Det rör om i vattnet och sånt lockar fisk. Där skulle jag härja och upp mot Essnäsudden. Branterna skulle jag finkamma, gärna med verikaljigg men även trolling med djupgående wobbler eller stora skeddrag.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
        7 svar
        1 522 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sir Fish-a-lot