Val av jerk bete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av jerk bete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Val av jerk bete

Tja ska börja köra jerk till våren å funderar lite på val av beten å fabrikat. Vilka rekomenderas å vilka ska man hålla sig ifrån.
    Var in på fiske butiken ida å såg att de sålde Esox Lucius, tag tre betala får en. Låter bra men är de dåliga lr?!

Tacksam för tips!
    //Johannes

Säger det innan någon annan gör det; testa sök här på forumet. Testa t.ex. att söka på "jerkbait tips" så lär det komma upp trådar där precis samma fråga tagits upp 2000 gånger.
    Jag vet ingenting om Esox Lucius-betena eftersom jag inte fiskat med dem, men det är inte ett bete jag skulle köpa av någon anledning. Jag kan rekomendera jerkbaits från Ace till en nybörjare, de vet jag fungerar, men det finns många bra beten. Som sagt - sök!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Jo ja räknade med att få det svaret, men sökte även info om Esox Lucius.

Kommentera

Det är absolut inget fel på Esox Lucius jerkarna. Äger en av den grundgående modellen och den fungerar bra, kanske inte så bra som mad hade velat när jag köpte den för två år sedan då den kostade betydligt mycket mer men jag får fisk på den. Jag skulle dock inte välja den som nybörjarbete då jag inte tycker att den är så skön att fiska med. Den har lite oregelbunden gång vilket kan vara bra för fiskets skull men den blir lite svårare att jerka än t.ex. Buster Jerk eller Big Bandit. Dessa två skulle jag rekommendera som första beten.
        Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Jag avråder starkt från Esox Lucius jerkar. Riktigt skit, finns en anledning till att de säljer ut dem billigt. Tror aldrig att jag sett dem säljas till fullpris, alla butiker rear ut dem. Taskig finish och går som en potta skit.

Jag tycker du skall köpa Buster Jerk, visst finns många andra bra beten också. Men BJ är hyfsat billig och finns i mängder att få tag i begagnat. Riktigt lättfiskad, går både att jerka och att bara spinna hem. Lär dig först att jerka med några BJ i olika färger så kan du köpa annat sen.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

OK, ja förstod nästan att det kan va nå lurt med en så pass rea.. Sett att många skriver om Buster, så det verkar ju vara ett bra drag att köra på.

Följd fråga: Finns ju olika varijanter shallow, sinking mm. Nått speciellt man ska satsa på lr nån av varje?

Kommentera

beror väl på hur du ska fiska. Shallow cruiser går precis under ytan, kan vara bra på våren om du fiskar riktigt riktigt grunt. Shallow runner går väldigt grunt men djupare än cruisern, ca en meter under ytan beroende på hur du tar hem den. Vanliga modellen är väl mest lämplig till vattendjup på över 3 meter tycker jag. Shallow runnern använder jag mest av dessa tre så jag skulle välja den men det skadar inte att ha alla tre till olika tillfällen.
              Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Salmo Slidern är ett mycket lättfiskat och fångstgivande bete. Några Sliders och Buster Jerks så har man en bra och lättfiskad start.

Kommentera

Jag har försökt fiska med esox lucius... dessa jerkar är SJUKT svåra att få till gången på. Man måste jerka som en idiot och man är helt färdig efter nån timme.
                  Inget jag rekommenderar att köpa....

edit: http://www.teamnonstop.com/?p=172 detta skrev jag om Esox Lucius för något år sedan...
                  Senast ändrad av Gimlan; 2011-03-05, 09:33.
                  Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Hej

Vad jobbigt! Numera lägger jag väldigt lite energi på jerkning då jag använder min egen WRONGOE! Den fiskar sig självt!;o) Fiske skall ju vara avkopplande har jag hört!

Jari

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
                    Jag har försökt fiska med esox lucius... dessa jerkar är SJUKT svåra att få till gången på. Man måste jerka som en idiot och man är helt färdig efter nån timme.
                    Inget jag rekommenderar att köpa....

edit: http://www.teamnonstop.com/?p=172 detta skrev jag om Esox Lucius för något år sedan...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art