Ska fiske nu under helgen, i en "älv" med öppet vatten.HJÄLP - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska fiske nu under helgen, i en "älv" med öppet vatten.HJÄLP

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska fiske nu under helgen, i en "älv" med öppet vatten.HJÄLP

Skulle vilja ha lite tips på hur jag ska fiske, stor Å eller liten älv kan man nog kalla det, med öppet vatten. Vad för sorts bete ska jag använda, ska man ta hem betet snabbt eller långsamt.. Alla tips välkomnas varmt!.

Vad är du ute efter för fisk ?

Kommentera

Gädda, det kanske jag skulle ha tagit med!. My bad. Vi ska fiska från båt så det blir att kasta lite och trolla.

Kommentera

Jag tror att du ska ta hem betet långsamt, så trolla vet jag inte isf flötestrolling. Fluga kan man ta hem riktigt långsamt, det kan också vara nått.
        Go big or go home.

Kommentera

Ska man använda något specielt flöte när man trollar?Jag har aldrig använt mig av den tekniken.Och hur lång lina ska man ha bakom flötet, och mellan sänke och bete?

Kommentera

Jag brukar köra med ett glidande flöte då jag har flötesstopp på linan, 40 gram på flötet funkar bra. Sen har jag ett glidande sänke som går ner till tacklet som brukar vara 60 cm med två krokar stl. 4. Sen är det bara att sätta flötesstoppen på det djup man vill fiska på. Brukar ha flötet 15m bakom båten, sen är det bara ro elr alternativt elmotor och åka fram sakta.

Såg att du bor i Borlänge, vart ska du fiska om man får fråga?
            Go big or go home.

Kommentera

Jag skulle rekommendera att veva in långsamt.

Kommentera

Båten blev kvar på land den här helgen, så vi ställde oss vid kanot stadion och kastade istället. Vi siktar på flötestrolling nästa helg istället då blir det i Lillälven ut mot sunnanö. Får man fisk på flötestrolling eller kastmete den här tiden på året??

Kommentera

Ursprungligen postat av Pfk Visa inlägg
                  Båten blev kvar på land den här helgen, så vi ställde oss vid kanot stadion och kastade istället. Vi siktar på flötestrolling nästa helg istället då blir det i Lillälven ut mot sunnanö. Får man fisk på flötestrolling eller kastmete den här tiden på året??
                  Långsam flötestrolling ca 0.1-0,5knop skulle jag köra på!
                  Eller varför inte bottenmete med död betesfisk, gärna modell större tyå sill.

Själv var jag ut o nöp en 100cm gädda på ismete idag, funkar tydligen det också

Kommentera

Ger det mycket mer hugg med levande bete än död mört tex?. Skulle vara jävligt roligt att ta en rekorderlig gädda innan isen släppt helt, så man får en bra start på fisket iår. Kan man köra bottenmete med mört och hur gör man då för att den inte ska lägga sig på botten och "vila" :P man behöver ju nått så den håller sig strax ovanför botten.. Är så J***a sugen på att ta ledigt från jobbet en dag och dra ut och jaga storgäddan! Stänga av mobilen och njuta av lugnet en stund!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 209 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art