Silly Season: ABU's heta nyförvärv - Claes "SvartZonker" Claesson - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silly Season: ABU's heta nyförvärv - Claes "SvartZonker" Claesson

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tycker att ABU allmänt sett har ett sämre rykte bland inbitna sportfiskare än de förtjänar. Inte minst när det gäller beten.

Jag menar såhär: Märken som kommer med nyheter på betesfronten stup i kvarten finns det gott om (Savage Gear, Kinetic, CWC mfl) och det är väl trevligt. Men det finns ju också gamla beten som helt enkelt är jäkligt bra redan från början, som till exempel Atom, Reflex och Droppen från ABU.

Så varför då ersätta dessa med andra beten? Såklart är det kul om ABU breddar sitt sortiment, men frågan är hur framgångsrik en satsning på t.ex. jerkbaits egentligen kan bli om man gör det under varumärket ABU. Min känsla är att många av diehard-jerkfiskarna när det väl kommer till kritan inte vill ha beten från ett varumärke som de förknippar med semesterfiskare, hur bra betena än månne vara.

Och apropå detta ämne, ta gärna en titt på mina senaste funderingar på bloggen lustfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
      Min känsla är att många av diehard-jerkfiskarna när det väl kommer till kritan inte vill ha beten från ett varumärke som de förknippar med semesterfiskare, hur bra betena än månne vara.

Det har du nog dessvärre alldeles rätt i. Sportfisket är minst lika märkesfixerat som så många andra sporter och hobbys och nästan lika trendkänsligt som blondinbella.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
        Jag tycker att ABU allmänt sett har ett sämre rykte bland inbitna sportfiskare än de förtjänar. Inte minst när det gäller beten.

Jag menar såhär: Märken som kommer med nyheter på betesfronten stup i kvarten finns det gott om (Savage Gear, Kinetic, CWC mfl) och det är väl trevligt. Men det finns ju också gamla beten som helt enkelt är jäkligt bra redan från början, som till exempel Atom, Reflex och Droppen från ABU.

Så varför då ersätta dessa med andra beten? Såklart är det kul om ABU breddar sitt sortiment, men frågan är hur framgångsrik en satsning på t.ex. jerkbaits egentligen kan bli om man gör det under varumärket ABU. Min känsla är att många av diehard-jerkfiskarna när det väl kommer till kritan inte vill ha beten från ett varumärke som de förknippar med semesterfiskare, hur bra betena än månne vara.

Och apropå detta ämne, ta gärna en titt på mina senaste funderingar på bloggen lustfiske.blogspot.com

ABU kommer givetvis inte skrota sitt utbud av klassiker till förmån för enbart Svartzonker beten... Det hade varit galenskap.
        Valet av Claes och Sébile är uppenbarligen ett försök till nytänk vilket känns både uppfriskande och helt rätt.
        Jag tycker istället dom på ABU borde utveckla det här nytänket ett steg längre, genom att varje säsong låna in en av Sveriges/världens bästa betesbyggare och låta dom ha en egen liten kollektion av beten utanför basutbudet. På så sätt kan man erbjuda en exlusiv och unik produkt till ett förmånligt pris. Detta konceptet har funkat helt otroligt bra för H&M och jag är övertygad om att det kommer bli en lika stor succe för ABU.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          Det har du nog dessvärre alldeles rätt i. Sportfisket är minst lika märkesfixerat som så många andra sporter och hobbys och nästan lika trendkänsligt som blondinbella.
          Tror att dom verkligen tjänar på att ha med Claes i utvecklingen. Inte bara för att få fram beten utan också senare i försäljningen, beten som han vart med o ta fram gör det hela mycket mer intressant än om bara Abu släppte några. Tror hanns namn säljer åt dom.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 132 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art