Silly Season: ABU's heta nyförvärv - Claes "SvartZonker" Claesson - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silly Season: ABU's heta nyförvärv - Claes "SvartZonker" Claesson

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silly Season: ABU's heta nyförvärv - Claes "SvartZonker" Claesson

Trillade över en riktigt rolig nyhet som jag inte sett att det skrivits om här på forumet?!
    ABU värvar alltså in Claes "SvartZonker" Claessson som ny betesutvecklare.

Läs mer här: http://www.fiske-feber.se/news.php?id=110228.135940

Själv tycker jag detta är skitkul och det ska bli väldigt intressant att se vad ABU nu kommer erbjuda med Claes som utvecklare. Enligt mig sladdar ABU låååångt efter i dagens betesarsenal och har egentligen inte mycket intressant att erbjuda. Detta kommer säkert ändras radikalt... följer detta med spänning!

Finns en artikel angående detta på Fiskejournalens hemsida också, de kommer visa upp nyheter under mässan.
    Det kommer bli intressant!

Kommentera

Ja, såg även pressmeddelandet på ABU's hemsida. Blir skoj att se vad som kommer!

Kommentera

Låter spännande! Och att man dessutom även värvat märket Sébile (www.sebile.com) gör ju inte saken sämre. Blir intressant att följa detta!
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Jag tror detta blir dels perfekt för ABU och även något som vi kommer att få se mer av i Sverige inom kort.

Som sagt så har väl ABU´s utvecklingsbudget för beten varit ganska låg de senaste årtiondet. Varje gång man kollat i Napp & Nytt så har de presterat några nya färger av beten som de sålt sedan innan jag var född. Enstaka nya modeller av skeddrag, spinnare m.m. men inget som fått en att höja på ögonbrynen.

Skall helt klart bli intressant att se vad de hittar på och om kvalitén på grejjorna håller så att det inte blir Claes som kommer med riktigt bra ideér och sen ABU som tillverkar till absolut lägsta kostnad utan kvalitetskontroll med skitprylar som resultat. Typ det som hänt med Zalt m.fl. under de sista åren.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Helt klart intressant. Jag tycker ABU stått still väldigt länge på betesfronten så det ska bli intressant att se vilka modeller från Sébile som blir tillgängliga för den svenska marknaden. En vän som fiskar en hel del i Frankrike har talat gott om flera av deras modeller.

Kommentera

Han ska dock fortsätta med handgjorda träbeten vilket man verkligen får hoppas. Dock väldigt intressant med massproducerade "custom-beten" så länge de håller en ok kvalitet.

Kommentera

Detta låter ju verkligen som något ABU behöver!

Kommentera

Tummen upp!

Förhoppningsvis kan ABU-beten bli nåt intressant igen, de av deras beten som känns som nåt att har ju alla sina rötter i femtiotalet.

Kommentera

Detta kommer jag se fram mot!
                    Hoppas som redan nämnts att ABU satsar på kvalitet i produktionen så att Claes beten kan få göra sig själv rättvisa.
                    Jag tror och hoppas detta kan bli en nyrenäsans för ABU och medföra att märket än en gång får den respekt och status av oss sportfiskare som den förtjänar och en gång hade.
                    Inga fler Hi-lo jerk nu ABU..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 093 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art