Finns det någon som har varit i Japan på resa och ev. fiske? Jag har en bror som ska dit snart och undrar om det finns någon som har tips på något i fiskeväg då gärna Wobbler el andra drag? el varför inte något annat kul i fiskeväg. För många herrans år sedan var jag där och vad jag minns var det inte billigt med fiskeprylar vet du något?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Japanresa/ vad köpa?
Collapse
X
-
Har själv aldrig varit där men skulle gärna åka. Jag skulle skita i vobbler och andra beten. Kika lite på spön och rullar istället. Finns hur grymma som helst. Tyvärr bara plånboken som sätter gräns!
Gå in och kika på plat, japantackle eller någon japansk webshop så hittar du mycket kul...
-
Håller med engqvist här.
Det finns en hel del rullar och spön till framförallt det lätta fisket som skulle vara väldigt intressanta.
Jag skulle oxå satsa på att handla lite tillbehör som t. ex. beteslås, lekande, fjäderringar och krokar att yppersta kvalite.
Häls /T
Kommentera
-
Som sagt så är det bara plånkan som sätter gränser i Japan, där är de ju helt sjuka på att lägga ner pengar på fisket. 200 dollar verkar man kunna lägga ner på en ny vev i kolfiber med dubbellagrade vevknoppar i titan. Men japsar tycker om teknik och det märks.
Många japanska beten i plast ligger i samma prisnivå som våra svenska Custombeten gjorda av Wolfen, Svartzonker m.fl.
Kollade även på lite poppers där på nån webshop och träpoppers målade som japanska krigsdrakar gick för 80 dollar om jag minns rätt.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Beten hade jag skitit i. Det anser jag finns ett tillräckligt bra utbud i Sverige. Däremot hade jag kollat på en go lite multirulle, typ daiwa presso eller liknande. Annars som någon annan skrev, köp beteslås, lekanden och krokar. Stor skillnad i kvalitén jämfört med här hemma.Den som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rubik Visa inläggDäremot hade jag kollat på en go lite multirulle, typ daiwa presso eller liknande.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Harmageddon Visa inläggFint och ser väldigt trevligt ut men har vi dessa underbara småbäckar i södra sweden.
Kanske det inte finns riktigt så fina vatten som visas på You Tube klippet här nere? Men jag känner till en del helt klart, trevliga små, strömmande vatten att fiska i. Och med Tenkara grejor är ju behovet av luft kast mindre än med flug spö.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-03, 15:52.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 019 visningar
1 gilla
|