Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Napp & Nytt är här...
Collapse
X
-
Napp & Nytt är här...
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
Jag hämtade min idag. Alltid kul när de nya katalogerna kommer. Det som inte var kul att läsa var alla prishöjningarna.
Man kan inte handla i Sverige längre! Synd på våra stackars butiker. Men grossisterna verkar inte fatta att vi lever i en globaliserad värld. C3 för 1899kr och recorden kostar 2400kr. Nu tycker åtminståne jag att det gått för långt!!!
Kommentera
-
Tycker också att rullpriserna gått helt över styr, vill Abu sälja några rullar i Sverige över huvudtaget? Synd för våra butiker som får svårt att sälja rullar till överpriser. 1899:- för en C3 när samma rulle kostar 600-750:- inkl frakt från staterna.
Kommentera
-
Ett drygt år senare har jag införskaffat 2012 års Napp & Nytt. Oavsett faktumet att katalogerna kändes bättre förut så är det ju ett säkert vårtecken. Och numera har de en hel del nya intressanta beten eftersom Sebile numera ingår i sortimentet, plus att Svartzonker gjort några nya beten som säljs via Abu. Och för nostalgikerna kan noteras att det gamla klassiska skeddraget Plankton Favorit kommit tillbaka i sortimentet. Och en stor fördel gentemot exempelvis Normarks katalog är att riktpriset på alla prylar finns med.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Håller med till 100 procent om det sista. Fick Normarks katalog med en fisketidning här om dagen. Och blev gruvligt besviken när jag såg att de tagit bort priserna... Värdelöst!Ursprungligen postat av Petey21 Visa inläggEtt drygt år senare har jag införskaffat 2012 års Napp & Nytt. Oavsett faktumet att katalogerna kändes bättre förut så är det ju ett säkert vårtecken. Och numera har de en hel del nya intressanta beten eftersom Sebile numera ingår i sortimentet, plus att Svartzonker gjort några nya beten som säljs via Abu. Och för nostalgikerna kan noteras att det gamla klassiska skeddraget Plankton Favorit kommit tillbaka i sortimentet. Och en stor fördel gentemot exempelvis Normarks katalog är att riktpriset på alla prylar finns med.
Och apropå Napp och Nytt. Plöjde igenom nummren från - 97 och framåt när jag låg till sängs för ett tag sedan och då slog det mig hur många dagsländor, enligt fabriken revolutionerande utvecklingar, som passerat revy under de åren. Vart tog till exempel Eon vägen eller Suverän med Center drag-slirbroms? Inte särskilt långlivade revolutioner. (Sorry, lite OT, men kunde inte låta bli att skicka med denna undran...). Blir spännande att se om någon "uppfinning" försvunnit i nya numret, som jag ej hämtat än. Men en del gammalt kommer tydligen tillbaka också...
Gösta
Kommentera
-
Lite lattjo att denna tråd faktiskt handlade om förra årets N&N Här lite om den nya http://fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=1923
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar