Söröya i juni - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söröya i juni

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söröya i juni

Tjenare.
    jag +3st tänker åka till Söröya i juni. Vi har gjort en prelbokning som vi ska bekräfta snarast. Vi tänkte resa upp själva med bil och ha boende/båt via NSA (nordic sea angling). Jag har pratat samt mailat med Jimmy från NSA och han verkar ok och Söröya med fiske etc verkar bra. Någon här som har egen erfarenhet från NSA och Söröya, både positiv och negativ. Läste tråden mellan Oringen (kund) samt Jimmy (NSA) och denna kund verkar ha haft en dålig upplevelse. Vet dock inte om jag ska ta det på allvar.

Ingen???

Kommentera

Jag har själv varit vid Helnessund, ligger mitt emot söröya, dock utan guider osv. Men vi hade ju helt fenomenalt fiske!!! Har dock inte hört ngt om att NCA ska vara "dåliga" iaf..

Kommentera

Jag skulle säga att NSA är en utmärkt arrangör bra och att Söröya är ett suveränt ställe! Bara naturupplevelsen i sig är värd en hel del och med lite tur kan man ha ett fantastiskt fiske. Artrikedomen är stor också, så det finns mycket annat att sikta in sig på om kveitefisket blir segt.

Några grejer att vara medveten om finns dock: Vindarna kan ställa till det en hel del så att det inte går att gå ut med båtarna. I och för sig kan det faktiskt vara rätt skönt med någon dag i land, men en konsekvens av vädernyckarna är att dygnsrytmen kan bli ganska urballad. Ena dagen ut vid fem på morgonen, nästa dag ut vid tio på kvällen osv. Men men, det här beror ju på hur känslig man är för sådant och hur mycket otur man har med vädret.

En annan grej som kan ställa till det är sjösjuka, om man nu har anlag för sådant. I vattnet som finns här omkring Skåne blir jag sällan eller aldrig sjösjuk men havet är ju lite annorlunda där uppe. Tabletter hjälper ju, men samtidigt blir i alla fall jag lite sådär obehagligt dåsig av dem. Även detta är ju dock individuellt förstås.

Slutligen tror jag inte man ska åka dit och räkna med att man kommer få kveite på 30+ och torsk på 20+. Även om det tas mängder med stor fisk där är det långt från alla som har tur att få på de stora.

Men i övrigt, ett fantastiskt ställe som sagt och kan definitivt rekommenderas!

Kommentera

Tackar tackar.

Kommentera

Jag har spenderat två veckor i juni på Söröya hos NSA, en vecka 2009 och en vecka 2010.
            Kan säga att jag med största sannolikhet hade åkt dit även i år vid samma tid om det inte varit för att vi får tillökning i maj.
            Naturupplevelsen är fantastisk, är den väl iofs i stora delar av norra norge. Fisket är bra men förvänta dig inte rekordfiskar.
            Mitt mål första året va att ta en hälleflundra, fixade jag. Andra året hade jag som mål att ta en flundra på 20 kg, 18,3 och 125 cm lyckades jag med.
            Vädrets makter på just Söröya är ett problem, det ska man inte försöka ljuga bort. på 14 fiskedagar har jag blåst inne ca 3 dagar. 20% som försvinner med andra ord.
            Så i år blir det Trömsö till hösten istället Naturligtvis med NSA som jag tycker sköter sig bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 290 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art