DU kan göra forumet lite roligare !! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DU kan göra forumet lite roligare !! :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• DU kan göra forumet lite roligare !! :)

Sitter hemma och är sjuk och kan inte fiska , jaaaa jag inte har nått att göra överhuvudtaget så tänkte om folk kunde dela med sig utav lite roliga fiskeskämt så skriv nu ! börjar med en klassiker jag såg i en annan skämt tråd från 2006 !

En ung kille från en by i Norra Norrland flyttade till Stockholm och gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb. Chefen för köpcentret undrar: Har du någon säljerfarenhet? Killen svarar: Nåååå, jooo, nok ha har ja jobbat som säljare hemma i skogarna. Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig för att anställa honom. Du kan börja imorgon bitti sa han till killen. Jag kommer ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag. Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan. Hur många affärer gjorde du idag? frågade chefen. Killen svarade: En. Då blev chefen lite fundersam och sade Bara en!? Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om? Killen svarade: 1 911 138 kr. Chefen blev mycket överraskad och sade: 1 911 138 kr!!! Vad sålde du då till honom? Killen svarade: Först sålde jag en liten metkrok. Sedan sålde jag en mellanstor metkrok. Därefter sålde jag en stor metkrok. Sen blev det ett metspö. När jag sedan frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han skulle åka ner till kusten. Då sa jag att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till båtavdelningen. Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer. Därefter visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen. Chefen, som nu var i chocktillstånd sade... Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja honom en båt och en bil???? Då svarade killen glatt: Nej, nej! Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå var förstörd!

hehe !
    [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Hahaha den var faktiskt bra! tyvärr har jag inget roligt fiske skämt på lager.

Kommentera

Sådärja och imorrn är det TGIF!!!
        Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Hon ska köpa ett spinn spö och rulle till sin man i födelsedags present. Men hon kan ingeting om sport fiske.

Så hon tar första, bästa spö och rulle som hon tycker ser bra ut och går till kassan.

Där står en expedit med mörka sol glasögon. Så hon frågar honom:

- Ursäkta mig. Kan ni berätta något om detta spö och rulle?

Han säger - Jag är blind, men släpper ni spöt och rullen på disken så ska jag tala om för er det ni behöver veta.

Hon tror honom inte men släpper grejorna framför honom.

Han: - Detta är ett Shimano Beast Master BX 8 fots spö i grafit speciellt lämpat för grov Gädda och betes vikter så och så. Tillverkat 2010.
          - Och rullen, är en Ambassadeur 6000 med en bra lina från Stroft.

- Priset är 2100:- för det hela.

Kvinnan: - Det är ju helt fantastiskt att ni kan tala om detta endast från ljudet när jag släppte grejorna på disken!

- Det är perfekta saker till min man. Jag tar dem!

Mannen, börjar slå in summorna i kassa registret. Då råkar kvinnan fisa.

Hon blir förståss generad. Men så resonerar hon att eftersom mannen är blind. Så kan han nog inte avgöra om hon är ensam vid disken eller om det finns fler kunder i närheten?

Mannen slår in slut summan.

- Det blir totalt 1300:-

- Men sade ni inte 2100:-?

- Jo, det var för spöt och rullen det. Men så har vi ju också stink mäsket av död Mört för Ål också.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-10, 13:49.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

hahahaha Den va skön !
            [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Här kommer en skojig gåta

En man stod och fiskade på en brygga.
              Plötsligt fick han ett rejält napp och han såg en riktigt fet gädda på kroken under vattnet. Han kämpade och slet ett tag men till slut lyckades den komma undan och simma iväg innan han fått upp den över ytan.
              Ändå visste mannen att gäddan vägde exakt 15kg.
              Hur kunde han veta det?

Kommentera

Ursprungligen postat av LinusF Visa inlägg
                Här kommer en skojig gåta

En man stod och fiskade på en brygga.
                Plötsligt fick han ett rejält napp och han såg en riktigt fet gädda på kroken under vattnet. Han kämpade och slet ett tag men till slut lyckades den komma undan och simma iväg innan han fått upp den över ytan.
                Ändå visste mannen att gäddan vägde exakt 15kg.
                Hur kunde han veta det?
                haha ingen aning, berätta?

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundbergs Visa inlägg
                  haha ingen aning, berätta?
                  Det kom en våg!

Kommentera

Ursprungligen postat av LinusF Visa inlägg
                    Det kom en våg!
                    hahah! det fick mig att skratta iallafall

Kommentera

Foton