Jerkrulle. Tips och råd tack :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrulle. Tips och råd tack :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkrulle. Tips och råd tack :)

Tjenare!
    (gjorde mig nyss en användare här så jag ber om ursäkt för ev forum-missar)

Jag har tidigare kikat igenom ett gäng trådar här på forumet som handlar om just jerkrullar men de flesta tenderar att bli diskussioner om vilken modell/vilket märke som är bäst.

Jag köpte mitt första jerkset i höstas: BFT Dual Pike (spöt med 2 toppar - ett för jerk och ett för vanligt spinn) och en Revo Inshore laddad med 0.30 Spiderwire. Jag köpte detta set ganska sent så jag hann bara med ett riktigt jerkpass. Jag har under uppehållet även fått ett spinnspö som jag tänkte sätta revon på och köpa en rulle till jerkspöt, så jag slipper knyta om och jävlas under varje dragbyte. Det jag undrar över är vilken av Ambassadeurerna som är lämpligast till jerkfiske och vad som gör just den rullen till lämplig jerkrulle. Jag har även kikat lite på UTs rulltrim och det verkar riktigt fett!

Anledningen till att jag sätter Revon på det andra spinnspöt är att det verkar inte vara en rulle som står pall för flera, intensiva jerkpass vilket då den ev nya ska göra.

skitfiske

Här är min favoritambiss alla kategorier, priset börjar oxå bli helt ok!

Kommentera

Forum-missar gör de flesta i början.

Jag vill tipsa dig om den eminenta sökfunktionen som finns här på forumet (samma som på alla andra forum..)

Skriv bara "jerkrulle" i sökfältet så kommer du få fram massor med trådar som behandlar ämnet!
      Här har du en bra länk i allafall där jag (även) har påpekat det jag påpekar till dig nu
      http://www.fiskesnack.com/forum/show...v-ny-jerkrulle.

Det finns massor att läsa i ämnet om du bara följer tråden jag länkar till !

Skitfiske !

Kommentera

Hej
        Jag skall också köpa en ny jerkrulle och jag har gjort en hel del research i ämnet.... Den absolut starkaste jerkrullen enligt ABU själva (då har jag inte pratat med en återförsäljare, utan direkt med servicechefen på ABU och han borde ju veta, eller hur?...) är Predator rullen. Du skall köpa den senaste modellen. Du identifierar den senaste versionen på att det står 1802 på undersidan av rullfoten. Enligt ABU representanten så gjorde man dom sista förstärkningarna som är tänkbara för denna rulle. Ev senare modeller kommer bara att få kosmetiska förändringar såsom andra färger, etc..

Jag tänker själv köpa en Predator version 1802.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 125 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uditsen
        av uditsen