Fireline Tracer Braid? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fireline Tracer Braid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fireline Tracer Braid?

    Någon som har erfarenhet av denna flätlina? Är linan något att ha eller är det en dålig flätlina? Jag har hört att endel Fireline kan bara gå av och man tappar allt, men kan man lita på denna lina.
    Är den jättebra? Kommentera isåfall!
    Hade tänkt köpa 0.30, för Gäddmete, Flötestrolling mm.
    Man är alltid ett hugg ifrån Succé!

  • #2
    Bortsett från att jag inte har någon nytta av de olika färgerna varje halvmeter(?) så är jag absolut nöjd med denna lina.

    Jag ger den tre fiskar av tre möjliga
    <*))>< <*))>< <*))><

    Kommentera


    • #3
      Har provat den och några andra rena flätlinor på haspelrullar vilket jag inte tycker funkat så bra (blir lätt trassel). Så när det gäller haspel håller jag mig numer till vanliga Fireline. Till multirullar är däremot en annan femma, och där tror jag säkert att Tracer Braid kan vara ett bra val.

      Kommentera


      • #4
        Tycker Tracer braid är den bästa linan för jerk med multirulle (0,35mm) och fiske med stora swimbaits (0,45mm), jag har inga andra erfarenheter av den linan.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av PelleC Visa inlägg
          Någon som har erfarenhet av denna flätlina? Är linan något att ha eller är det en dålig flätlina? Jag har hört att endel Fireline kan bara gå av och man tappar allt, men kan man lita på denna lina.
          Är den jättebra? Kommentera isåfall!
          Hade tänkt köpa 0.30, för Gäddmete, Flötestrolling mm.
          Går en lina av så är det nog sbs i stället om man nu håller sig till märkeslinor . Tracer barid är säkert okej på mutirulle ja har en spole som man fick I värtan cup kittet som ska testas vad det lider .
          Ja skulle däremot inte köpa den . Väljer vi sportfiskare å köpa linor för 3 kr metern så får vi nog vänja oss vid ockerpriser i fortsättningen också.

          /Fredrik

          Kommentera


          • #6


            Anders Forsberg pratar om linan.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
              Bortsett från att jag inte har någon nytta av de olika färgerna varje halvmeter(?) så är jag absolut nöjd med denna lina.

              Jag ger den tre fiskar av tre möjliga
              <*))>< <*))>< <*))><
              Ok
              Den byter färg varje 75 cm, lite dåligt att det inte är 1 meter!
              Ska köpa en Biatrunner-haspel, ska använda det till Gäddmete, Flötestrolling mm. Passar 0.30 till en "normalstor" Gädd-Baitrunner rulle?
              Man är alltid ett hugg ifrån Succé!

              Kommentera


              • #8
                Jag kör 0,40 mm till stora jiggar och swimbaits på en Revo Toro Winch 61 och det funkar klockrent, tycker linan ser lite "luddigt" ut nu när den är använd mycket men upplever inte det som ett problem. Linan håller för precis allt, overkligt stark.
                Sen så kör jag ca 0,20 mm(minns inte exakt) på både en japanske lågprofilare samt på en Daiwa Advantage haspelrulle i storlek 4000, jag tycker det funkar riktigt bra på båda rullarna. Inga knutar eller annat elände har jag upplevt.

                Men som jerklimpan skriver så är 3 kronor per meter ganska saftigt för en lina, nu kan man ju spola från bulk billigare men det kostar ändå på att byta lina på nån rulle. Men lyckas den starka linan rädda ett dyrt bete vid ett bottennapp så har man ju tjänat igen allt känns det som.

                0,30 mm tycker jag personligen låter lite grovt för gäddmete och haspelrulle, skulle nog valt lite tunnare.
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

                Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

                Läs min fiskeblogg:

                http://blogg.fjallfoto.se

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av PelleC Visa inlägg
                  Ok
                  Den byter färg varje 75 cm, lite dåligt att det inte är 1 meter!
                  Ska köpa en Biatrunner-haspel, ska använda det till Gäddmete, Flötestrolling mm. Passar 0.30 till en "normalstor" Gädd-Baitrunner rulle?
                  0.30 kommer fungera alldeles utmärkt till en normalstor baitrunner för gädda och gös.
                  Att den här flätlinan inte fungerar på haspelrullar är något som jag aldrig har märkt. Om någon får trassel med denna lina så är det definitivt inte linan som det är fel på, snarare att den personen inte använder rullen på rätt sätt.
                  Jag har två vänner som haft den här linan på sina haspelrullar ett bra tag nu och jag har aldrig hört dem klaga heller.

                  Kommentera


                  • #10
                    Den linan som tillsammans med Samurai Braid imponerat mig mest, sitter numer på 2 av mina rullar, 0.35 för jerkfiske och 0.16 på en Revo STX för lättare spinnfiske, 0.35:an håller som fler sagt för nästintill allting, och har visat sig mycket slitstark...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    66 svar
                    14 848 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 175 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    946 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 332 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 659 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X