Bra pimpel skrylla? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra pimpel skrylla?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag hade tills denna vinter en egengjord skrylla. Men bestämde mig för att prova en sån här:http://www.ofc.nu/ Kinetic skrylla.
    Efter några tävlingar och fritidsfisketurer kan jag inte säga annat än att den känns bra mkt bättre än min gamla. Bra förvarings möjligheter, underbart att kunna bära den som ryggsäck när den innehåller mkt fisk. Jag har bara plus att säga om den, än så länge.
    I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Själv har jag under kortare pimpelutflykter och tävlingar under de senaste trettio åren använt en "skrylla" gjord av en 25liters plastdunk lätt,stabil och relativt bra sitthöjd med en 5cm frigolit på.
      Vid längre dagsturer är dock stolryggsäcken överlägsen med plats för det mesta som behövs.
      Extra höga ryggsäckar finns med en sitthöjd på 50cm.ta en titt på dom,Zodiac har en av de bättre, ordinär sitthöjd annars på en stolryggsäck är 45cm,har du en pygme'säck nu?

Länk till test: http://www.smartson.se/index.aspx?id=39470
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Tack för tipsen killar!

Jo, Kinetic skryllan ser ju onekligen fin ut. Påminner litet om en s.k. seat box som tävlings metarna använder.

Och Orsa Fiske Center hade ju ett riktigt bra pris på den dessutom. Hmm, jag är frestad!

byggarn?

Min stol rygg säck (Haglöfs combi 42L) är väl medium storlek. Men jag tycker att den känns litet orolig / ostadig att sitta på ute på isen. I synnerhet då is ytan är riktigt knagglig. Sedan blir ju sitsen litet "häng matta" när man sitter på den. Så det är skit jobbigt att ta sig upp från den för mig.

En skrylla blir ju stadigare på det viset.

Tack för smartson länken!
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-25, 19:28.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Alla sätt är bra utom dom dåliga. Jag kan tipsa om ett dåligt. Byggde en i aluminium vilken har en tendens att frysa fast i isen nåt så förbannat.
          Lycka till

Kommentera

Ja, metall skryllor är kanske inte helt lyckat?

Tackar!

Kommentera

står ju stadigt ändå då...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Är tävlings pimplare och har en sådan här, är helt klart den bästa skryllan som går att få tag på enligt mig
                Sen gäller det ju bara att hitta den billigt! http://www.axbergsmaskin.se/skrylla_rontomson.jpg

Kommentera

O.k. Det är ju litet samma upplägg som Kinetic's skrylla. Bra att få veta att den där R.T skryllan är juste. Har haft en litet avvaktande inställning tilll Ron Thompsons grejor annars. Man har ju hört en del både bu och o.k om deras grejor.

Hittade den för 449:- http://www.olssonsfiske.se/

Vilket nog är det lägsta priset på nätet.

Näst lägsta pris + hyfsat billig på Kinetic varianten:

Tack för tipset!
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-26, 19:38.

Kommentera

själv är bästa dräng

Ta en 25l plastdunk kapa toppen annvänd plywood till lock med en sittlapp som du klipper till o limmar på.Förstärk insidan med 4a remsor plywood eller kapa ut en ring med en sticksåg som ni skruvar i under locket som en ram . såga ut ett hål att stoppa fisk i kapa en 10l dunk i höjd med hålet som fisken landar i o anslut dom med en reflex klämma (som håller i hop dom)borra 2 hål till att ansluta bärrepet. övrigt som behövs är 2 gångjärn träskruv + repet o 1-2tim tålamod

Kommentera

Nu har jag lus läst allt jag kunnat komma över om både skryllor och skryll byggen.

Och kände till slut att nu fick det var nog! Det bara snurrade i skallen till slut och jag kände mig ungefär nästan lika vilsen som när jag började leta. Så jag slog till och köpte en Kinetic skrylla!

Jakto, hade R.T skryllan till ett bra pris och frakt fritt. Men deras betal funktion på nätet hade pajat och inte svarar de i telefon heller, trots upprepade försök.

Så det blev att handla den från Miecofishing i Luleå istället. Köpte några mormyshkor och litet annat små plock till pimpel fisket på samma gång oxå.

Tror säkert jag blir nöjd med den.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-27, 16:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 127 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen