Fiske I thailand? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske I thailand?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske I thailand?

Finns det någon här som kan tipsa om fiskeställen typ dammar och floder kring phuket och på koh lanta? ska nämligen dit en sväng om två veckor

Polarn var där och seglade under jul/nyår. Han är verkligen ingen fiskare men lyckades ändå dra upp en gigantisk kungsmakrill när han stog och dängde bomber-wobbler på måfå i frivattnet med lånat spö. Lätt den största makrill jag någonsin sett. Ibland är det orättvist.

Kommentera

På Phuket finns det en paylake som jag inte är säker på namnet på, "sawai lake" kallas den där jag sett den på nätet iaf.

Har precis lagt ute lite filmklipp bl a därifrån på youtube. Länkarna finns på min nystartade blogg!
      http://www.sportfiskeforum.se/blog/author/patricskoog

Kommentera

Hej!
        Åker till Kho Lanta i mars så hittar du nått. Är du välkommen att tipsa om fisket där..
        /Peter

Kommentera

HM har varit däre ett antal ggr o bara fiskat typ raiysa iland lr men det har varit riktigt nice tuna, sailfish, o annat...om du ska fiska mal ska du till norra thailand har jag hört iaf norr om Bankok

Kommentera

Jag var i Thailand förra året och fiskade en del.

Trolling i Kao Lak, vi fick runt 20 små tonfiskar

Sedan fiskade jag i en damm på Phuket ett riktigt fulfiske, men det var roligt ändå, skönt med ett break från stranden. Jag körde med en guide och vi fick en rad olika fiskar mest malar. Red Tail och black striped catfish fick även några karpar.
            Fishing Phuket at Phuket Fishing Park Sawai Lake, Thailand: Light tackle action with Giant Mekong Catfish, Red Bellied Pacu, Arapaima, Giant Siamese Carp and Redtail Catfish in Sawai Lake. The perfect day out in Phuket.

hyrde även en båt och trollade i Andaman havet efter sailfish, marlin, dorado mm
            Phuket Saltwater Fishing, Thailand: Big Game Fishing i Phuket onboard MV Sailfish 1,2,3 or MV 4Reel

Kommer att åka till Thailand nu mars igen och då tänkte jag rikta fisket efter dorado och giant trevally när jag är i khao lak. Även göra något försök på giant snakehead i Khao Sok, det blir även något fiske på Ko lanta när jag är där, och avslutningsvis dammfiske i Phuket + trolla i Andaman havet igen..[ATTACH]Click image for larger version

Name:	2010-02, Redtail catfish 8,25 kg, Phuket.JPG
Views:	1
Size:	75,5 KB
ID:	1760214[/ATTACH]
            Bifogade filer

Kommentera

Testa att ta kontakt med Erik på Resia i Upplands Väsby.
              Han har kontakter i Thailand vad gäller guider, transfer och boenden.
              Finns även lite erfarenhet i grabben som ni kan se på filmen :-)

Kommentera

Hej Mikael. Välkommen till KhaoLak där vi har fisketurer med Svensk Guide Kontakt lars.lingesten@aol.se fiskar mellan 24/11 2011 till 31-3 2012

Kommentera

Fiske i Thailand

Välkommen till Khaolak där vi bedriver fiske med longtailboat ( samma fiske som du bokar BIG GAME Fisching med) men vi har en longtailboat men till ett billigare pris)
                  Kontakt. lars.lingesten@aol.se vi fiskar mellan 24-11 2011 till 30-3 201

Kommentera

Experience Fishing In Thailand at Gillhams Fishing Resorts, Located in Krabi, Southern Thailand. The Resort Holds 16 Attainable World Records and 48 Different Species to Over 400lb!

Var där förra veckan, lätt värt pengarna. Som ovan specimen fiskare fick jag bra hjälp och tips. Lyckades även landa en Mekong Catfish på 65kg, det var som en dröm. Ett riktigt fiskeparadis.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 124 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen