Hoosier Rattlin Baitfish - vilken färg skall jag välja för vårfisket i Mälaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hoosier Rattlin Baitfish - vilken färg skall jag välja för vårfisket i Mälaren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hoosier Rattlin Baitfish - vilken färg skall jag välja för vårfisket i Mälaren?

Hej

Har inget träbete med rasselkulor så naturligtvis måste man införskaffa ett sådant till vårfisket. Lite rassel kan nog få igång dom hoppas jag! Hoosier jerkbaits på Attitude Baits verkar lovande, speciellt Baitfish modellen. Vilken färg skulle ni välja för fiske i Mälaren på våren? Såg på Hoosiers hemsida att Überola hade fått riktigt bra på Baitfish modellen. Någon annan som har erfarenhet av dessa beten?

http://www.attitudebaits.com/items.php?cat=370&under=2
    Senast ändrad av Skitmörten; 2011-01-14, 11:32.

Jag har fiskat en hel del med hoosier baitfish glider.Den har sina dagar då den fungerar.den kan dock vara ganska jobbig att fiska långa perioder.Känns som att kasta med ett vedträ i linänden.Vissa tröga dagar så funkar det att väcka dem med en hoosier eller när de är extremt i stöten.Har inte gett mig några stora mängder fisk men en bra medelvikt 4kg+ på de jag tagit.Färger i mälaren vet jag dock inte mycket om men det jag sett därifrån så är det väl ofta firetiger och liknande som fungerar?

Kommentera

Hej Crotalus81

Tack för ditt svar

Kan tänka mig att den är jobbig att ta in (140g) Men man har ju spelat på träning nu under vintern så det skall nog gå bra. Beställde en Baitfish Glider i färgen "Custom Karp". Den ser het ut! Brukar annars köra mkt med Wolfcreek Skinny Wolf i färgerna Röd Karp och Wallöga. Dessa har fungerat mkt bra på Mälaren.

....det blir lite som att fiska med en Hellhound med rasselkulor.... Låter kinky!

Kommentera

Har inte testat betet i fråga men:
        Blue crappie och kexchoklad gav oväntat många hugg i början av förra säsongen, men under hösten var det bara mörkt eller rött som gällde.
        Jag önskar man hade knäckt koden lite tidigare in på hösten bara... =/
        Senast ändrad av EsoxToni; 2011-01-14, 16:13.

Kommentera

Röd/Svart, tånglake och mörtfärg alá salmos TT är ju klassiska i Mälaren på våren. Vill även slå ett slag för Birkans färg slajmgädda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 293 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art