Sveriges bästa put and take vatten för ädelfisk enligt dig. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges bästa put and take vatten för ädelfisk enligt dig.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag sätter firrar med hela och fina fenor och god kondition före vikt. Fen lösa broilers på 5 -7 kg som känns som att man krokat en gran ruska betackar jag mig för.

Jag är nöjd om bågarna och Öringarna väger mellan 1.5 kg och 2.5 kg i snitt bara de uppfyller kraven på fina fenor och kondition.

Man kan ju alltid anpassa utrustningen om man tycker att en 2 kg båge eller Öring är liten?

Så här ser några av mina firrar ut från förra säsongen. Tagna i Bjeveröds dammarna (mellan Hörby och Höör). Och Björka dammen straxt utanför Sjöbo.

Sällan man ser fiskar med dåliga fenor där.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-17, 19:09.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

snygga firrar Jock Scott

Kommentera

Tackar!
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Niklar vet vad han snackar om!! Han och ett gäng har sett till att sjön Nedre Rudan i Handen numer håller fiskar av toppklass. Tom jag har fiskar båge, och det skall fan mkt till Att få en övergödd broiler utan fenor är som att på allvar säga att Dafgårds pannbiffar är godast.

Kommentera

Karlsdal håller en mycket bra klass. Framförallt på Röding och Öring men Regnbågen är också helt O.k (oftast även dom stora 6-10 kg).

Kommentera

[QUOTE=-.Här sätter klubben ut 300-400 kilo ädelfisk varje vecka..fisken som sätts ut i stensjöområdet ligger på 1-8 kilo. Här kan man med säkerhet fånga sin livs största regnbåge. Majoriteten utav alla fiskar som släpps i ligger på kring 2-5 kilo.

Ett fiskekort för stensjöområdet kostar 60 kr för en dag..Då får man använda sig utav ett fiskespö..fiskekortet är giltigt i både stensjön och sättersbotjärn..

Varför är detta vatten ett utav de bästa i sverige enligt mig?
              1: klubben lyssnar på fiskarens idér.
              2: Klubben sätter i väldigt mycket fisk (så gott som fångstgaranti)
              3: Klubben sätter i väldigt fin och stor fisk.
              4: Runt bädde vattnen finns det möjlighet att få tak över huvudet.
              5: Priset 60 kr för 5 ädelfiskar och dag är riktigt billigt.
              6: Klubben röjjer sly och kastgator flera gånger varje år.

Besök gärna [url]www.grycksbofiskeklubb.se[/url] och kolla in diverse bilder och filmer! Många fina feta regnbågar på mellan 5-10 kilo..

Rekord för regnbåge i Stensjön ligger på 13.2 kilo.

Vilken typ av put &take räknar du med vanliga där man köpa fiskekort till eller får man räkna in hyrvatten som är dyra, i så fall finns det ett vatten som slår de flesta. Det är Strömhult utanför Hyltebruk och inte förglömma Trollemölla ett av Sveriges äldsta vatten. I Skåne har vi ett par tre vatten som slår det mesta när det gäller kvaliten på fisken , Tollerupsjön, Björkadammen dessa två vill jag framhålla som de två ledande i Skåne. Det fanns ett vatten i Ljungbyhed som slog allt annat när det gäller kvaliteten på fisken, tyvärr så hände en olycka när de själva var på semester och all fisk dog.

Hur får de ekonomin att gå ihop 5 fem fiskar per man och bara 60 kr/kort och fisk mellan 1-8 kg när fisken kostar från 60 kr/kg och uppåt, sponsrar klubben kortpriset. Har själv sysslat med put &take vatten i 30 år och jag har väldigt svårt att se att det kan gå runt med ekonomin. Allt omkring vattnet kostar också pengar med underhåll och skötsel.

Själv kan jag hålla med många att det är inte är roligt när man får fisk varje gång och nysatt fisk som liknar broliers med dåliga fenor och ingen kämpaglöd bara tyngden som märks.
              Tumlaren
              trolling är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 293 visningar
              1 gilla