Frusna fötter! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frusna fötter!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frusna fötter!

Halloj allihopa. Håller på med att köpa in allt som behövs till årets fiske!

Undrar nu vad ni har på fötterna under VÅR/HÖST fisket? Är det gummistövlar som gäller eller kängor kanske?

Anledningen till min undran är att jag är riktigt frusen om fötterna, söker efter varma skodon för det kalla vår och höst fisket!!

Hoppas på massa svar, Mvh jaesaren

powerboots är det absolut bästa vid kalla temperaturer. 'jag går barfota i mina jsut nu när jag är ute o rastar hunden osv. det kräver ju dock en ordentlig socka om man är stilla mycket, men den klarar ner till 30- om man rör sig normalt och håller cirkulation i fötterna, innan hade jag tretorn frost somär nästan i samma prisklass men jag måste säga att jag skulle aldrig tveka på ett par powerboots. De är varma, sköna att gå i och lätta att ta av på, de väger knappt nåt. nackdelen är väl att fodret inte luktar hallon efter ett tag. Wiggler har släppt nån variant på den oxå, men huruvida bra den är vet jag inte mer än priset ligger på ca halva.
    Lycka till i ditt val av varma pjucks!

Kommentera

Var ska du ha dom? Vada eller inte vada?
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ska inte vada, mycket båtfiskande..
        Jo har hört mycket gott om dessa, dock trodde jag dessa var för vinter alltså minusgrader. Kan de även funka mars,april,oktobernovember? Eller blir det för varmt?
        Skulle va super om dessa funkade året runt bortsett från sommar!!

Kommentera

Funkar bra även då om du har kallafötter, egen erfarenhet, men köp minst ett storlek större så du får in lite luft bland tårna.

Kommentera

powerboots ska vara riktigt skönt har jag hört av vänner som har det.
            Jag själv använder kängor från Viking som jag tycker är helt underbara och kommer fortsätta använda dem under kallare tider.
            Slår man yxan i båtan, får man ro som fan!

Kommentera

Power boots är bra! Men se till att ha ett par tjockare strumpor och antingen thermo eller fleece sockor på dig också. Börjar du frysa om fötterna? Då fryser du snart om resten av kroppen också. Förvissa dig om att de kängor du köper har justa in läggs sulor också.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag har Kamik Nationwide, inte lika varma som Powerboots men mycket bekvämare.
                Enda gången jag har frusit var när det var 8- blåste och jag hadde feber XD

Kommentera

Köpte i höstas armens gummistövlar med "vinterfoder" Är mycket nöjda med dem. kostar väl bara 1/3 av powerboostsen och så är fodret urtagbart så man slipper hallon lukten

Använder dem även nu på vintern och var ute en sväng här om dagen och då vart det -15 och det var varmt och skönt om fötterna men det hade jag förstås extra tjocksockar

men för normalt höst fiske duger det bra med men bara fodret

Kommentera

Har ett par Sorel 1964 Pac Nylon.
                    Riktigt go' innerstövel i 9mm filt och vattentät nederdel.
                    Tycker priset var vettigt, knappa tusenlappen, för att slippa frysa så förbenat.
                    Har läst mycket positivt på amerikanska forum, så helt usla lär de inte vara

Annars har Jula ett par liknande kängor för halva priset - köp dock en storlek större än normalt (gäller även Sorel, har själv 44 normalt men köpte 45,5 vilket känns lagom).
                    Jula-kängan har dock nåt lurv inuti istf. filtinnersko, så jag gissar att de inte varar lika länge.
                    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 124 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen