Jerkbaitmärken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaitmärken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbaitmärken

Jag undrar om när man är nybörjare om man ska sikta in sig på ett märke Lr ska man ha flera olika märken?

Snöa inte in dig på ett märke, var en jerkslampa, testa allt!

Kommentera

Nej du behöver verkligen inte rikta in dig på ett märke. Dock kan det vara bra att i början inte köpa fler än kanske två-tre olika beten och lära sig fiska med dem först.

Vill du hålla det enkelt och billigt; köp Buster Jerk i två olika färger.
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Finns inga som helst skäl att bara köpa produkter från ett varumärke. Det begränsar ju bara dig. Som sagt, köp ett par-tre olika beten och lär dig dem. BJ, Sweet shad 66 eller Deviator är billiga och bra gliders, Pig är ett bra irrationellt bete och peta till en Slider. Då har du olika beten som täcker av många situationer. Jag tycker själv att det är kul att köra med beten från Kjelle L, Svartzonker, Andrée, men det är inget man nödvändigtvis måste börja med, de kostar ju en liten slant.
        Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Det finns få butiker i svergie med riktigt brett sortiment det är attidude baites å Lundgrens fiskeredskap .
          Dom har lite mer grejer oilka märken än dom övriga butikerna . Söders sportfiske , sportfiskeboden är okej också.
          Dom andra butikerna dom pekar bort i hörnet å säger där har du savagear å CWC grejer å det där det som finns .

En bra liknelse hur kul är det att gå in på ett systembolag å bara kunna köpa spendrups å Carlsbergs ölsorter . När man vill ha dom där goda Tjeckiska ölen eller nåt annat kul .

Leta spön i prisklassen 1500-3000 kr så hittar du bra grejer .
          Visst det är dyrt men många glömmer bort att köpa dyrt är att köpa billigt dvs man köper bara en gång .

Å är det för dyrt leta upp ett Buster stiff beg kan du hitta för 200-400 kr ja tror att 7 av 10 som började med jerkbaitfiske 2003-2006 har ett sånt spö som står å dammar i ett hörn . Därför att dom har köpt om sin utrusting .

skitfiske /Fredrik
          Senast ändrad av jerklimpan; 2011-01-02, 16:58.

Kommentera

är det beten du är på jakt efter så ska du va en riktigt otrogen slampa.. du ska ha dom flesta:P
            men savegers divider är riktigt heta.. o dom kostar hälften så mycke som cwc's.. testa både 16 och 19 cm..

gäller det rullar är det bara ABU..där får man inte vara otrogen..
            sen finns det många bra spötillverkare.. men st croix o LF\RST sticker verkligen ut ur mängden.. men savegers spö är riktigt skräp.. BFT är också bra spön..

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
              är det beten du är på jakt efter så ska du va en riktigt otrogen slampa.. du ska ha dom flesta:P
              men savegers divider är riktigt heta.. o dom kostar hälften så mycke som cwc's.. testa både 16 och 19 cm..

gäller det rullar är det bara ABU..där får man inte vara otrogen..
              sen finns det många bra spötillverkare.. men st croix o LF\RST sticker verkligen ut ur mängden.. men savegers spö är riktigt skräp.. BFT är också bra spön..
              Förklara gärna för trådskaparen varför Savagear är "riktigt skräp"
              Tror inte han blir ett dugg klokare av att någon skriver att något är skräp sådär

Jag skriver inte att Saab är skit bara för att jag kör Volvo....

Btw, jag är skitnöjd med mitt Savagear Spö !

Kommentera

När man inte ens kan stava till namnet kaanske man inte borde uttal sig. Har själv 2 spön från just Savage Gear (alt. Savagear) och måste säga att det är riktigt bra spön. Speciellt för det priset, sedan är det klart att det finns bättre spön om man kollar uppåt 2-3000kr. Men i prisklassen 500-1500kr tycker jag att de sticker ut ordentligt.
                Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

SavaGear MP Pro 8' är ett av de absolut skönaste spön jag någonsin har testat. Tycker SavaGears spön håller mycket hög kvalité i regel.

Kommentera

SavaGear MP Pro 8' är ett av de absolut skönaste spön jag någonsin har testat. Tycker SavaGears spön håller mycket hög kvalité i regel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art