Tänkte att vi kunde diskutera olika fabrikanters betesboxar. Själv kör jag med en Flambeau 8020 som jag tycker funkar bra. Själva systemet med lösa boxar och ett stort utrymme med plats för rullar och diverse prylar är perfa. Mindre bra är att boxarna är lite för låga i höjd för att jag ska få plats med mina fetaste wobbler (jerkar). Som gäddfiskare tycker jag att sortimentet bland betesboxar för småbeten är överrepresenterade för riktigt feta beten finns bara några få. Eller har jag fel? Vad kör ni med?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa betesboxen
Collapse
X
-
Beror på vad jag fiskar och var.
På sistone när jag går och kustjagar så har jag med mig en lite mindre ryggsäck som inte är i vägen alls kan kasta helt fritt när jag har den på mig och lösa beteslådor i den.
En lösning jag mer och mer använder faktiskt men jag har även den stora Planolådan med mig men den stannar alltid i bilen.
Till gäddfisket med stora wobblers och annat hade jag faktiskt tänkt mig att skaffa Abu´s(tror jag det är) system med 5(tror jag)lösa betesboxar i en större hållare.
Tycker det verkar ganska nimt faktiskt.
Nu när jag tänker efter ska jag nog inhandla 2st sånna där,en till trollingfisket oxå.
hur f** har jag klarat mig utan ett sånt system?
hehe
^^^^EDIT/det märks knappt att ngn har fått kamera =) ^^^^
Kommentera
-
Till gäddfisket med stora wobblers och annat hade jag faktiskt tänkt mig att skaffa Abu´s(tror jag det är) system med 5(tror jag)lösa betesboxar i en större hållare.
Tycker det verkar ganska nimt faktiskt.
Men de boxarna är ju ännu mindre än mina boxar. I dem får ju bara smalisar plats! Däremot har ABU nån variant med två fetingar som går att koppla i hop. De verkar funka till de riktigt stora magnumwobblers som jag kör med. Som det är nu så kör jag med min box och byter boxarna vid olika typer av fiske.
Kommentera
-
Originally posted by Jerko
Men de boxarna är ju ännu mindre än mina boxar. I dem får ju bara smalisar plats! Däremot har ABU nån variant med två fetingar som går att koppla i hop. De verkar funka till de riktigt stora magnumwobblers som jag kör med. Som det är nu så kör jag med min box och byter boxarna vid olika typer av fiske.
Gah,nu förstörde du ju min dröm.
jasså är det inte "jag flytta väggarna vart jag vill lådor"?
Då är det ju inte alls lika intressesant det har du rätt i.
Ska kolla upp dom närmare hos min krängare-för systemet hade passat mig alldeles utmärkt.
Hm,hittar jag Lösa beteslådor jag gillar så ska det inte vara så svårt att fixa till ngn sorts hållare själv.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 022 visningar
1 gilla
|