Fiskeresa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeresa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeresa?

vi är lite sugna på att åka på en fiskeresa. gärna utanför sverige men det funkar det med. vi är amatörer och vill gärna att resan ska "garantera" fisk. är det någonav er som har någon bra erfarenhet av detta? Pris? fångster? boende?

Hur länge och vad får det kosta?

Kommentera

En vecka skulle nog räcka priset kan vi nog anpassa oss till om det inte är allt för dyrt!

Kommentera

Hej! Jag och några kompisar åkte till gotland förra hösten och fiska havsöring. Gotland har Sveriges bästa havsöringsfiske, det är ju inte nappgaranti men nästan. Våren är bäst, beroende lite på vattentemp skulle jag säga mitten av april kanske till och med tidigt i maj. Det som är bra är att man får mycket fiske för pengarna. Vi hyrde en stuga och åkte sedan runt till olika kustremsor som vi tyckte såg heta ut på kartan. Man behöver inte mer än ett spö och ett par vadare. Mycket kul för lite pengar! rekommenderas till 100%!
        Lite snack, stor verkstad!

Kommentera

Gotland är riktigt trevligt, lätt att komma åt HÖ-vatten. Jag körde bara 2 dagar där förra våren och tog två fina blänkare (min polare tog en brun). Men det var lite tidigt på säsongen, bara 2-4 grader i vattnet. Om du är ute efter nappgaranti - Norge - här är du garanterad firre. Jag var i Fröya i somras i och på 3,5 fiskedagar tog jag: Torsk, Bleka, Sej, Rocka, Makrill, Kolja... Min kompis fick Långa också. Bleka och Rocka är det roligaste jag fiskat hittils - ska till Zanzibar o köra Big Game om 3 veckor : )

Om ni ska köra en vecka så skulle jag välja Norge framför Gotland även om det blir lite dyrare.

Kommentera

Madeira kanske kan vara ett alternativ... http://www.madeiragrandermarlin.com/ Det är ju inte "garanti" på fisk men chansen att få något riktigt stort finns alltid.

Finns paket med boende och fiske 5 dagar från runt 15000 kr/pers.

/Johan Pettersson

Kommentera

Är det havsfiske efter stort och sånt så är Norge inte så fel! Finns massa olika ställen. http://www.nordic-sea-angling.se/sv/index.php bra båtar bra folk med mera! Allt står att läsa på sidan

Kommentera

Eller så hoppa in i bilen och åk runt i vårt fina land? packa och dra bara! Fint det med

Kommentera

Som nån tidigare skrev . Åk till Norge å minst 7 dar vädret kan ställa till de annars .
                  Fiskebussen är ett bra alternativ dock lite för få dagar om man har otur med vädret .
                  Från Bodö å norrut är det som gäller . Vattnen runt Fröya är kul men chansen på 10 kg fiskar är avsevärt större i norra Norge.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                  14 svar
                  3 123 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg uditsen
                  av uditsen