år 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

år 2010

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• år 2010

nu är det bara lite mer än en vecka kvar av detta året, de har varit ett fint år för min del men jag skulle gärna vilja höra av andra ! vilken fångst har varit din bästa det här året? och/eller har du någon fiskeupplevelse du kan dela med dig av från det gångna året?
    vad har du för målsättning till nästa år?

God jul och gott nytt år önskar: John

Bästa fiskeincidenten under 2010 var definitivt när vi hittade en Perfekt sutarsjö! siktar på 3+ där nu till våren/sommaren.
    .
    Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Min bästa var inte den största gäddan, utan en på 7,5 kg, som gav ett enormt motstånd en fin höstdag. Sen är ett annat en gädda som bet av min tafs och tog draget med sig. Den gäddan fick jag drygt 1vecka senare upp. Tror gäddan var glad o slippa draget och jag glad o få tillbaka det. Mitt mål till nästa år är minst 2st +10kg gädda.
      http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Jag kan väl bara summera sommaren med för mycket vatten på hemmaplan och för lite och varmt vatten på bortaplan, Orkla då.
        Nästa sommar blir nog inte så mycket fiske för min del, blir till att börja vänja nästa generation fiskare med vad livet går ut på.
        Denna nästa generation är väntad att beträda jorden i början på maj. Så då får man komplettera fiskevästen med bärsele.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Mina bästa upplevelser var helt klart de många pass som gjordes på hemmaplan - och i hemmasjön!

En grej som hände var när jag skulle landa en gädda åt polarn, även om vi fiskade riktat abborre högg fisken på polarns jigg fiskad med UL-saker. Flera gånger om och om var den vid båten och vände när jag till slut försökte landa den. Då jag börjat filma med mobilen höll jag den i högerhanden och lutade mig över för att ta gälgreppet på fisken. Såklart började den skaka på huvudet och jävlas med en. Jiggkroken satt ytterst i läppen, och en sista knyck med huvudet flög jiggen loss...! Snabbt som in i h*lvete stack jag ner hela armen och med ett fast grepp längs buken föste jag upp fisken på landningsmattan! YEEEES vrålar båda i kör och mäter snabbt fisken till 77cm. Snipa i mångas ögon, men grymt fin var den. Ett par snabba bilder och gäddan fick glida ner i mörket där den hör hemma såklart.

Kommentera

Det har varit ett väldigt bra år för mig. Fick tillbaka jobbet i februari efter 11 månaders arbetslöshet. Fiskemässigt har det mer handlat om roliga upplevelser än nya PB:n:
            Första vintern vi testade ismete seriöst.
            Tog min första ismetade lake.
            Fick min renoverade och ombyggda vertikalfiske-båt i vattnet.
            Den lokala gäddtävlingen där jag är med som arrangör litegrann, blev en succe.
            VJ-träffen på Västra Örten i juni.
            Blev tvåa på Ekenäs-tävlingen på Vänern (trolling).
            Vår egen VJ-träff i Arvika.
            Det fantastiskt bra gösfisket som sommaren bjudit på.
            Utforskningen av två nya gössjöar.
            Våran blogg som börjar få ganska många läsare.
            Listan kan nog göras längre men detta är vad jag kommer på nu.
            För 2011 gäller fortsatt satsning på ismetet, VJ-fisket och att det ska bli mer Väner-trolling. Även Vättern hade varit roligt att besöka.
            Mvh Micke

Kommentera

Jag har haft ett bra år. Visserligen har jag inte fått några större fiskar, största fisken i år måste varit mitt pb på gädda men den fisk jag är mest nöjd med måste varit min pb- abborre. Jag har även lärt mig några viktiga saker, som att ha tålamod,, att inte fiska i hagel. Jag har även lärt mig att jigga, att vevstopp kan göra skillnaden mellan succe och fiasko, att daggmask inte är det bästa betet för abborre plus att jag även vet att en sjö 15 minuter ifrån mig producerar fina sutare. Jag vet nu att jag inte ska fiska i alltför djupt lågtryck eller värmebölja, likaså jag inte ska fiska i åska med mitt spö. Just det, jag har köpt nya fiskegrejer för vårens premiär ( Jag är en klenis när det gäller kyla)- Men till premiären i april har jag införskaffat ett sjösländan ss-spö 10-30 gram, en stor spinnerbait, en lotto-spinnare, två samt två ytbeten och några jiggar i olika färger, mer ska det bli men det får bli i mellandagarna.

Kommentera

Mitt 2010 har helt klart varit en nystart på mitt fiske! Efter många års uppehåll så började jag fiska igen.

*Mitt första jerkpass så fick jag en 10+
                *Köpt massor med utrustning
                *Nya fiskemetoder och vänner
                *Vann Gäddhugget i Hammarsjön
                *Börjat med ismete
                *Lär mig massor om utrustning och teknik, tack vare detta forum.
                *Startat fiskeblogg, med mina fiskekamrater.
                Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
                http://www.ichtys.se

Kommentera

året toppas av höjning av pb på gös två ggr...
                  målsättning? höja det igen nästa år...samt en 10+ gädda på ismete i vinter...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

...ett underbart år med bla laxfiske i Skottland, havsöring i Em och upptäckandet av det pelagiska vertikalfisket efter gös. Många pass, inga jättar, men kanske 100 gös. Nya fiskevänner i Småland och i Värmland. Starten av +FishEco samt mycket mer... Ja 2010 var inte dumt. God jul alla vänner
                    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                    "Keep it simple"

//Jan O
                    www.fisheco.se
                    www.brofiske.net
                    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27