Nattliga fiskedrömmar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nattliga fiskedrömmar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jorå, allt är bra. Jerkar för fullt. Strömmen går numer under namnet Dödens Å.

Skitfiske själv!

Kommentera

förra veckan drömde jag att jag blivit tilldelad de kvoterade vatten vi har sökt till sommaren... får se om det var en sanndröm!
      http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av umeå_älven Visa inlägg
        Hehe mitt ex berättade en ganska rolig meningar jag nämnde i sömnen några gånger desutom

* Världsmästare i kungsfiske efter gädda det är jag *

Kungsfiske efter gädda? Låter som något som inte existerar i verkligheten

* Älven jag gilla fiska deg med lina du med *

Måste verkligen drömt något väääldigt konstigt där
        Hehe, kanske var ditt ex som var lite trött och inte riktigt hörde, eller kom ihåg fel? Svårt för utomstående att förstå vissa fiskerepliker kanske..

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Drömde att jag stod och dängde med en gul Zalt i mitt barndoms vatten. Skillnaden mot då var bara att vattnet var gult som apelsinjuice, och eftersom det samtidigt var soligt så var vattnet nästan lysande gult. Man såg dock skuggor av stora gäddor simma omkring, men de såg tyvärr inte min gula Zalt. Då fick jag tipset av en polare att testa en svart Zalt istället, den skulle gäddorna se i det gula vattnet. Problemet var bara att den enda wobbler jag hade var gul...
          Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

I natt var det dags för en fiskedröm igen. Fiskade gädda med ytbeten som poppers, gäddorna simmade omkring som plogar i ytvattnet och jag fick hugg av en skaplig fisk på 3-4 kg. Efter en liten stund blev det tvärstopp, en större gädda hade huggit den mindre tvärs över, men så hårt att det var bara huvudet som kom upp på min gädda. Ett rejält hugg med andra ord...
            Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Har drömt ett par gånger nu att jag vaknar upp och solen skiner högt uppe på himlen, och spöna står riggade vid dörren... Livet är orättvist.

Kommentera

Drömde en natt att jag vann en riktigt stor summa pengar. Rusar iväg och köper allt gött i spö, rull och lin väg etc. man kan tänka sig. Sedan, sitter jag plötsligt vid stranden av en otroligt vacker å i soluppgången. Fåglarna kvittrar och det är riktigt trivsamt.

Ser plötsligt en väldigt stor öring stiga och ta en slända en bit bort. Smyger närmare och lägger ut en torrfluga. Fisken kommer upp mot flugan och tar den och jag gör mothugg.....Då vaknar jag med ett ryck! Och ligger där och inser att jag fortfarande är halv fattig och att det fortfarande är vinter utanför.

Ack ja! Måtte åtminstone penga vinsten bli realitet någon gång. Då går dröm fisket att ordna också.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Drömmer tydligen väldigt mycket om fiske men sällan att jag minns nått på morgonen, min flickvän berättar att jag babblar mycket fiske på nätterna! en gång har jag till och med skällt ut henne för att ha tagit mina fiske grejjer

Kommentera

Inatt tog jag en gädda på 22kg...nytt PB faktiskt! Innan tror jag den låg på 18kg någonting...
                    Jag har även hoppat mellan isflaken på sjöar som har lösts upp mitt under ismetet, då brukar det komma
                    upp en hel del gäddor på 10-13kg... Sjuk man är egentligen!!
                    /Team Perax, Jon Persson
                    http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

• Min flickvän har fått höra mig snacka i sömmnen om ståndplatser i emån ett antal gånger, + att jag är skit sur för att jag inte tycker jag har rätt lina på flugspöt. heheh (idiot)
                      www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 019 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art