Nattliga fiskedrömmar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nattliga fiskedrömmar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

min absolut bästa dröm var att jag och flickvännen var ute och fiskade,
    hon håvade upp gäddor på 30 kg, jag fick en massa små abborar
    det var i saxån det hände,
    efter allt håvade så kastade man med en buster.
    där träffade jag en ''gädd anakonda på ca 200 meter lång
    den högg och jag stog med 0.20 nylon,, jaja fick upp den iallf
    En go kall öl och ett fiskepass är livet!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      Drömt om fiske har jag gjort många gånger men endast en av drömmarna kan jag erinra mig nu. Den handlar om att vi är flera i båten och vi fiskar vid en mycket djup botten i en sjö med kristallklart vatten. En av deltagarna får på något tungt och han tvingas pressa grejorna hårt för att baxa upp fångsten till ytan. Efter en god stund kan vi se hans byte skymta mot det mörka djupet. Det är rör sig och kämpar emot men han vinner meter för meter. Till slut ser vi tydligt vad kroken sitter i. Det är ett levande barn.

Den drömmen har jag använt som stomme i en berättelse.
      Trodde aldrig det skulle finnas nåt som kan få mig att sluta fiska, men om ja hade den drömmen så skulle jag nog tänka över saken

Kommentera

Om man vill utnyttja sina nätter bättre än med vanliga drömmar så ta er tid att läsa på lite om lucida drömmar.

Dreamviews is the largest Lucid Dreaming Community and Resource on the web. All about lucid dreaming, controlling dreams, sleep stages, dream signs, dream interpretation and more.

OBS. Det funkar.

Kommentera

för ca 10 eller kanske fler år sedan, fiskade jag och några kompisar karp i tid och otid både helger och vardagsnätter .med följd att man inte var 100 % på jobbet alla gånger.
          och vid ett tillfälle (på en rast ) då jag tog en tupplur drömde jag att det blev världen rusning på ett larmspö
          vaknade och hörde att någon ställde in ett avvägningsintrument som naturligtvis lät exakt som mina första larm hitbox

Kommentera

Ja, då var det dags igen då Det började med att jag och några kompisar hade blivit ihopsatta i ett kompani/pluton/enhet/what ever och skulle ut på övning i regnskogen. Övningen gick ut på att skydda ett par blåa galonbyxor från att bli övertagna av franska främlingslegionen.

Vi tyckte det lät som ett enkelt jobb, så vi tog med oss massa saker att underhålla oss med.
            Jag tog med mig jerksakerna såklart.
            Helt plötsligt kommer franska främlingslegionen instormande till vårat läger och hittar de blå galonbyxorna som jag försökt gömma under mina egna byxor. Där slutade alltså övningen, vilket betydde att vi hade massor av fritid över. Då tänkte jag att jag skulle ha tid att fiska. Men självklart hade jag inte med mig några beten, utan bara spö och rulle och lina.

Men som tur var, mitt ute i regnskogen där övningen höll rum hade Buster Jensen byggt en fiskeaffär, så det var bára att knata in där för att köpa drag. Som vanligt undrade alla kompisar varför jag skulle köpa flera jerkbaits. Det räckte ju med ett enligt dem.

Men då kommer Buster himself och läxar upp dem och förklarar att man inte kan fiska utan flera beten

När jag sedan ska resa mig upp och lämna butiken med alla beten så åker spötoppen i taket och smäller av. Sedan vaknade jag
            Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Jag gjorde mothugg i tjejens panna när vi låg och slumrade : )
              Hade tappat en stor fjällkarp den dagen så när jag kom hem till tjejen och somnade så var den såklart i drömmen...
              Larmet tjuter och jag lyfter spöt hastigt när jag vaknar och bruden säger,
              -Aj vad gör du :P?
              -Ehm ja jag gjorde fan mothugg
              -Hihi märkte det älsking : )
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Konstiga fiskedrömmar?

Jag själv har inte drömt något speciellt förutom att man fångat drömfisken o.s.v, men det borde ju finnas folk som har drömt konstigare/roligare saker? Bl.a så vet jag att Mattias_E drömde om en "urk"! Men det får han återkomma om...

Pontus
                Senast ändrad av Badfish; 2008-09-30, 19:48. Anledning: Redigering

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Jag hade faktiskt en konstig 'fiskedröm' alldeles nyligen. Jag åkte kanot i en liten liten bäck, det var egentligen konstigt att jag fick plats men, det fick jag.
                  Paddlade förbi ett par som stod på land och fiskade och en bit uppströms fick jag syn på fisk. Det var öring / lax (?) som skulle leka men, de var i väldigt dåligt slick. Typ av det slag man såg i fiskedrag när de samlade betesfisk för att fiska stör. Halv- och helruttna fiskar som simmade omkring där som om det var den naturligaste saken i världen. Minns jag tyckte det var äckligt och märkligt. Hmm.

Tänker inte blanda in nån drömtolkare för ibland undrar man ju hur det är ställt.

Kommentera

Haha, jo ibland har man sjuka drömmar alltså.
                    Jag drömde att jag var i en stor båt och det sjuka var att det typ var 30 centimeter djupt där båten låg. Men i alla fal så fick jag förstås fisk, men fisken trasslade in sig med linan i folk som stod i vattnet utanför båten. Och sen kommer jag inte ihåg så mycket mer. :P

Helt sjukt! Varför drömde jag så?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inlägg
                      Jag själv har inte drömt något speciellt förutom att man fångat drömfisken o.s.v, men det borde ju finnas folk som har drömt konstigare/roligare saker? Bl.a så vet jag att Mattias_E drömde om en "urk"! Men det får han återkomma om...

Pontus
                      Jag flätade ihop din tråd med denna efter som att det redan fanns en sådan tråd.
                      Redigerade även ditt inlägg av samma anledning.
                      Mvh /RIchard

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 181 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art