Drömmer ofta om fiske,. Inatt drömde jag att jag och två kompisar blev tipsade om en åmynning där det skulle finnas riktigt stora abborrar...men vi var tvungna att skynda oss för stimmet var bara där under en kort tid, sedan försvann dom. Vi skyndade oss dit och kompisarna som redan hade grejorna klara sprang fram och började kasta. Själv måste jag först sätta ihop min utrustning (typiskt). Jag hör kompisarna skrika: "-Fy fan vilka jävla abborrar". När jag kommer fram har de tagit flera stycken på runt 3 kg men givetvis har stimmet försvunnit när jag börjar kasta...Snacka om trist fiskedröm!!!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nattliga fiskedrömmar!
Collapse
X
-
I natt drömde jag att jag fick tips av några ryska kvinnor med hucklen om någon sjö i Ryssland där det ska finnas "massor av gösar på 16-17 kilo, och gäddor på 3-4 kilo", och att de bästa betena för dem är några som man själv karvar ut ur någon slags mjuk bronsfärgad metall. Ganska mysko dröm, men ändå en slags fiskedröm.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Jag drömde att jag var vid någon liten damm vid någon sorts camping. Vi hade cyklat flera mil påsmå bmx-cyklar för att komma till campingen. När vi kom fram så var man tvungen att gå upp på ett gammalt piratskepp som åkte på en räls runt dammen. Sen var det hål i golvet på skeppet också så man var tvungen att hoppa mellan hålen samtidigt som man fiskade. Först fick jag inte, men sen sa mamma att jag skulle veva saktare med min spinnare och då fick jag en mal Kommer ihåg att jag tänkte att jag skulle ta en bild på den och lägga upp här på fiskesnack, men när jag krokat av malen glömde jag det så jag släppte tillbaka den utan att ta kort. Sen återgick jag till att hoppa mellan hålen på piratskeppetGoogle wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you
Kommentera
-
I natt var det dags igen. Drömde att jag skulle fiska gädda i en sjö. Metod var mete med jerkbait. Gick till ungefär som vertikal-jigging fast med ett jerkbait. För att kunna fiska i sjön var man tvungen att sitta uppe i ett träd en bit ute i sjön. Efter ett tag kom jag på att jag hade med mig cyklopet och då använde jag det för att kolla under vattnet efter några gäddor. Grejen var bara den att i den här sjön simmade alla gäddor vertikalt. Alltså med munnen upp mot ytan. de rörde sig alltså framåt helt uprätt som människor, och det var därför jag skulle vertikalfiska. Hursomhellst, så såg jag den största gäddan någonsin. 15-16 kilo, som stog vertikalt och åt en stor mört. Jag blev skitskraj och hoppa tillbaka upp i trädet. Efter ett tag kom jag på att sjön var full av ormar som simmade i vattnet, så då blev jag rädd och simma in till land.Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you
Kommentera
-
Jag började drömma en dröm tidigt i höstas som återkommer titt som tätt. Jag och Oddcurve är ute och letar öringbäckar i en skog. Vi hittar en som vi följer, sen vet jag inte hur vi kommer dit men bäcken blir till en liten kanal som befiner sig inomhus. Ser ut som inuti en "dammstation" ungefär. Sen minns jag klart och tydligt hur jag tittar ner i kanalen och ser att det kryllar av gigantiska gäddor. Jag skriker på oddcurve, "å fy fan kolla!". Men han ser det inte, han sätter sig istället och tittar på sina drag. Jag drar med skakande händer på en Bomber B17A Magnum Long A RainbowTrout och kastar i. Kikar ner och ser hur en stor jävla gädda tar betet och börjar rusa. Efter en stunds drillning sätter jag mig på knä och ska precis håva upp den... vaknar sittandes i sängen med en rasande puls.
Drömt denna återkommande dröm 5-6 gånger nu. Hoppas det är framtiden
Har även haft en konstig dröm om att jag blir jagad av skitstora gösar i en underjordisk sjö.
Kommentera
-
Hahaha En hel del sköna fiskedrömmar från er sida!
En del av mina fiskedrömmar brukar gå ut på att jag fiskar någon fisk, som sedan förvandlas elelr visar sig vara ett däggdjur, inte sällan en katt, inte sällan MIN katt! Så står jag i vardagsrummet och krokar av min katt men peang, eller nån annan stans med ett stackars djur som tittar på mig med kännande däggdjursögon
Är det så att jag undermedvetet misstänker att fiskarna lider och att det finns fiskar som är jämförbara med katter och hundar, t ex de stora big game fiskarna borde väl vara kapabla till en del?
Njä, finns ju forskning som pekar på annat, mina drömmar är knappast grundade på fakta
edit : Vill inte förstöra den här underhållande tråden med nån slags etisk diskussion nu!Det är dagens härliga sanning!
Kommentera
-
Inatt drömde jag att jag var och metade i en liten bäck, och efter bara ett par sekunder fick jag ett dubbelhugg i ordets rätta bemärkelse (eftersom jag hade ett spö i varje hand), och upp kom en bäcköring på ena spöt och en "nordlig siamfisk" på det andra, det var en fisk som närmast såg ut som en lake i kroppsform och färg, fast med en stor hårtofs mitt på skallen.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 019 visningar
1 gilla
|