Drömde en natt att jag gick runt på vattnet som jesus och fiskade fluga i det hetaste öringvattnet i världen. Fick tillsynes perfekta kast på vak gång efter gång men de tog aldrig. Runtomkring hivade folk upp fina öringar medan jag tjurigt traskade runt. Men slutligen fick även jag napp! Stod och drillade en stund och när fisken kom upp var det till min stora besvikelse en äcklig, sträv och helt knottrig fisk av okänt slag. Kände mig så äcklad över att ha tagit i den så jag vaknade med ett ryck!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nattliga fiskedrömmar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Granis Visa inläggBrukar mest dröma att jag pimplar i lårviken...
Kommentera
-
Så var det dags för en lustig fiskedröm igen. Denna gång var jag och en barndomskompis, som jag fiskade ofta med i barndomen, ute och fiskade gädda. Han fick ett rejält hugg, och ville att jag skulle hämta huggkroken. Saken var bara att han hade glömt den uppe på en flera hundra meter hög och mycket brant klippa, så jag fick leka bergsklättrare när han drillade fisken. När jag äntligen kom upp på toppen där huggkroken låg, så var jag plötsligt i en annan barndomskompis rum, och där stod den första kompisen med sin gädda, som han lyckats landa utan hjälp. Gäddan var 120 cm lång, och återutsattes efter att ha fotats i den andra kompisens rum...Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Drömmer om fiske händer ofta! Men i Ballasjön i sommras hände en sak som kändes väldigt sjuk... Jag sov under bar himmel vid spöna. Låg och drömde att jag höll på att dö när det runnade på mitt högerspö! Jag reser mig upp och krokar automatiskt men trodde att jag var i himmlen eftersom jag hade dött det var först när karpen låg på mattan som jag fattade att det var på riktigtPå jakt efter 15+
Kommentera
-
drömde för några dagar sedan att jag fick en ~15kgs gädda på kroken, och så klart gjorde jag mothugg.. men vad händer?? jag rycker upp gäddan ur vattnet och den flyger rakt emot mig!? tur att gäddan kunde flyga åt höger, annars hade jag kanske dött.. men tyvärr hamnade den på land, sedan vaknade jag
Kommentera
-
Mina fiskedrömmar slutar oftast med att jag vaknar efter jag sopat till mig själv i huvudet när jag gör mothugg i drömmen! I dom andra typerna av fiskedrömmar så är jag sååååå nära att fånga den/dom äckligt stora gäddorna men det är ngn skitsak som hindrar mig
Kommentera
-
Brukar drömma om fiske ca. en gång i veckan. Oftast handlar det om fiske i skogs och fjällåar med både fluga och spinn. Senaste fiskedrömmen handlade dock om bottenmete efter stor abborre i älven som finns runt knuten.
Ganska ofta frustrerande drömmar där jag ser var fisken står med de vägrar att hugga, nästan som på riktigt med andra ord! :-)
Kommentera
-
inatt drömde jag om att jag åkte till stugan.. skulle dra några borrar och hittade 5 wobblers som flöt ihopkrokade + ett fint spö
och så klart som mina drömmar är, dök det upp en flytande stuga i vattnet, där inne stod en medlem på fiskesnack, användarnamnet stod ovanför hans huvud och avatarn vid sidan om kommer dock inte ihåg namnet (vet att jag kände igen det ^^), men det var en person + gädda som avatar
tyvärr blev det jedra trassel med fireline!
*freak*
Kommentera
-
Inatt drömde jag en dröm som kanske inte har så jättemycket med fiske att göra men lite grann. Det började med att jag var med i prison break och skulle gömma mig och så, men sen kom det en riddare fast det var nutid, och då fick jag duellera mot honom. Till slut vann jag och då stormas stället av italienska fotbollssupportrar från tre lag. ett av dem var parma. Fast alla lagen var kompisar och sprang runt med små handdukar och viftade. Sen sprang de runt knuten på ett hus och började klättra upp för stegar och jag följde efter för att se vad som stog på. När jag klättrat uppför stegen så låg det en mass beten från mangeboy där, helt omålade, så jag packade fickorna fulla. Alla fansen sprang vidare när de klättrat uppför stegarna, som ledde upp till ett vindsförråd. Men när jag skulle springa efter så kom Dolores Umbridge( hon som e med i Harry Potter) och drog bort stegen under fötterna på mig, så jag landade i hennes kontor, och där var en massa klasskompisar helt plötsligt. Det konstiga är att jag har drömt för kanske ett år sen att jag gömde alla jerkbaits uppe på den där vinden för att någon var ute efter dem. Och nu återvände jag ett år senare och hitade demGoogle wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 014 visningar
1 gilla
|