Så var det dags att drömma om fiske igen, denna gång fiskade jag abborre i en damm på ett torg i stan, fick stora och fina abborrar på ett abborrfärgat Atom. Saken är bara den att det inte finns någon damm på det där torget i verkligheten...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nattliga fiskedrömmar!
Collapse
X
-
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
-
Väldiigt ofta kan jag tala omKeep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Jodå...
Drömmer rätt ofta om fiske...
En gång var en sån där underbar tur.... man stod med vinden i ansiktet... kände doften av havet... jag blundade, njöt och kunde se varenda rörelse jerken gjorde under vattnet...
En annan gång försökte jag desperat lära killens dotter att spinnfiska... utan större framgång dock... svishande drag... o trassel med lina... men kul hade vi!
Pratade i sömnen oxå... Så här lät det tydligen: Drilla den, drilla den, drilla den! tyst en stund... sen hade jag sagt: Den va fin juh!Kom igen... nu drar vi o fiskar!!
Kommentera
-
Drömt om fiske har jag gjort många gånger men endast en av drömmarna kan jag erinra mig nu. Den handlar om att vi är flera i båten och vi fiskar vid en mycket djup botten i en sjö med kristallklart vatten. En av deltagarna får på något tungt och han tvingas pressa grejorna hårt för att baxa upp fångsten till ytan. Efter en god stund kan vi se hans byte skymta mot det mörka djupet. Det är rör sig och kämpar emot men han vinner meter för meter. Till slut ser vi tydligt vad kroken sitter i. Det är ett levande barn.
Den drömmen har jag använt som stomme i en berättelse.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
drömde för ett tag sen att jag vadade vid en vassrugge med jerkspöt och fiskade med en sån,"illex freddy catwalk" och alla gäddor man fick använde man som betesfisk, altså krokade fast catwalken i ryggen och kastade ut, när man jerkade hem det sen så såg det ut som en flygfisk på ytan, gäddan spände ut sidofenorna och studsade fram på vattenytan
Kommentera
-
Drömde inatt att jag hade tagit en stor öring. Den låg i min farmor och farfars vardagsrum förövrigt när drömmen började. Till en början var det en på 40cm som jag släppt tillbaka i verkligheten, men nu var den där i drömmen. Men så ville jag väga den, och den blev bara större och större påväg till vågen! Farsan vägde den och den vägde runt 4 kg! Jag blev glad.. men inte mer än glad :S Jag la tillbaka den i vardagsrummet igen. Men kort efter ville jag väga den igen, själv. Påvägen till vågen börja den leva och krångla sig i mitt grepp! Min kusin kom och sa hur jag skulle hålla den, och när jag vägde den stod vågen på 5.5kg Nu blev jag glad, och bar in den igen xD Mötte farmor påvägen och jag sa att denna var på 5,5 kg och hon sa: nämen så roligt då! Farsan sa, du har väl inte tatt nån över två kilo innan förresten? Nä! Dåså, grattis
Hahahah! Helt sjukt! Sista vägningen hängde jag vågen i ett fågelbord
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Drömde för någon vecka sedan att jag var och fiskade med flugspö i en liten fors av något slag. Allt var perfekt, solen sken, det var varmt och skönt och jag kunde kasta hur långt och bra som helst! Dock, just när jag fick en fisk på kroken så vaknade jag..
Det lustiga är att jag aldrig har fiskat med flugspö, bara provkastat på torra land för några år sedan...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 019 visningar
1 gilla
|