Idag trollade jag med 4 spön. jag började emd två bulldawgs och 2 djupgående manns 25. inget reultat så då över gick jag till bomber 15 A i ett desperat försök att få öring istället. Sen kastade jag av en vasskant utan nån känning där. Jag suger ALLTID på vårfiske. Som salt i såren så vevade en turk upp en gädda på sandestranden i hamnen när jag kom i land.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
urusel start
Collapse
X
-
När häggen blommar leker braxen!
Det finns klara kopplingar mellan andra fiskarter och blommningen hos tex rönn, oxel och syren också men just nu har jag inte dem i skallen.
Däremot vet jag att mellan hägg och syren stängde skomakaren!
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Re: urusel start
Originally posted by Henrik_L
Idag trollade jag med 4 spön. jag började emd två bulldawgs och 2 djupgående manns 25. inget reultat så då över gick jag till bomber 15 A i ett desperat försök att få öring istället. Sen kastade jag av en vasskant utan nån känning där. Jag suger ALLTID på vårfiske. Som salt i såren så vevade en turk upp en gädda på sandestranden i hamnen när jag kom i land.
hur vet du att han kom från turkiet? vilket för övrigt är en av dom mindre invandrargrupperna. så rent statistiskt var han förmodligen av annan härkomst. rent rasistiska kommentarer kan du behålla för dig själv, eller så finns säkert ett forum för folk med liknande åsikter.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
om du känner honom så är det jättebra, då kan du lungt och sansat förklara lite fiskevett för honom. men till din fråga: för det första så finns det en stor skillnad mellan att beteckna en grupp sportutövare efter sin nationalitet, och beteckna en individ efter nationalitet. detta förstår även min 14 åriga dotter, så härvid behöver vi inte uppehålla oss längre. om det inte ska vara detbatt för debattens skull, vilket är onödigt och tråkigt. så över till huvudfrågan: att kalla någon turk, grek, arab, finne, svenne eller vad man nu vill hitta på, är att beröva individen sitt värde och klumpa ihop en hel del negativa "egenskaper" som har att göra med härkomst. om du känner killen i fråga och ÄNDÅ refererar till honom som turk, visar tydligt att du har ett segregerande tankesätt. hans nationalitet har inget att göra med hur han behandlade fisken i fråga, och inte heller med att han fick fisk och inte du. ovan nämda uppspaltning av nationalitetshärkomster ÄR skällsord OCH förmedlar en nedsättande syn baserad på ursprung. vad man vill uppnå (medvetet eller omedvetet) genom att beskriva ett negativt beteende, och sedan referera till härkomst, är en fördjupning av befintliga fördomar. det är också ett sätt att omedvetet fördjupa sina egna fördomar. vad tror du att folk tänker när du skriver på det sätt du gör? man ställer sig självklar frågan VARFÖR du VALT att påpeka hans härkomst.Originally posted by Henrik_L
ALQ, jag känner honom. Om jag säger att vi spelar vm-final mot amerikanerna i morrn, är jag rasist då med?
jag tänker inte ge mig mycket djupare in i debatten än såhär, då detta är självklarheter som är obestridliga. sedan om man inte gillar folk av annan härkomst än sin egen, så är det upp till individen. jag hoppas, och tror, att du själv ser skillnaden och bara skrev lite i affekt. ha det, och skitfiske på dig!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
ALQ, anledningen är att förtydliga skulle jag tro. Och olika människor från olika ställen har olika synsätt på fisk och fiske. Man kan se tydliga samband mellan olika folkgrupper och hur fisket går till, precis som med många andra saker i samhället. Ser man inte detta, är man bara naiv, inte präktig som många vill få det till.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 526 visningar