Ärr och skador, vem är värst (klantigast)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ärr och skador, vem är värst (klantigast)?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det värsta jag råkat ut för är en stooor krok i "tummuskeln" och ca 8 kg gädda vilt sprattlandes i bakre kroken på wobblern som vi delade.
    Min grova avbitare hade inte använts på flera år och var så ihoprostad så vi inte kunde dra isär den. Det hela slutade på akuten...
    //C
    Bifogade filer
    http://sportfisher.se

Kommentera

polaren klantade sig lite.
      Senast ändrad av JONNIE ROCKER; 2010-12-14, 20:11.

Kommentera

Förra vintern pulsade jag upp för en liten backe efter en dag på isen, det var nästan mörkt så jag skyndade mig hemmåt. Och mitt i backe halkar jag på en liten rot så jag stupade rakt frammåt. Isborret som jag hade i famnen trillade givetvis också frammåt, men jag hade en Jäkla tur, facet var typ 10cm från att slå rakt över eggen på isborret och handleden låg blottad mot den "ickevassa" delen på borret. Man får en go hjärtfrekvens kan jag lova!
        .
        Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Läser inläggen och tittar på bilderna med ett leende på läpparna... Otroligt hur man kan på ren skånska klödda till det ibland.

Själv har jag bara lyckats med att sätta en krok in i armen. Kan dock som f.d. elitförare i enduro briljera med avslitna ledband höger fot, vänster fotled bruten, 8 finger/hand frakturer, avlslitna ledband i höger axel, bruten arm, avslitna ledband, korsband samt flertalet frakturer höger knä, sprucken knäskål vänster knä, blödning på hjärnan, 10-talet hjärnskakningar, brock på magmuskel, avslagen lårmuskel..... tacka vet jag fiske och en å annan krok i sig.....
          [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg
            Läser inläggen och tittar på bilderna med ett leende på läpparna... Otroligt hur man kan på ren skånska klödda till det ibland.

Själv har jag bara lyckats med att sätta en krok in i armen. Kan dock som f.d. elitförare i enduro briljera med avslitna ledband höger fot, vänster fotled bruten, 8 finger/hand frakturer, avlslitna ledband i höger axel, bruten arm, avslitna ledband, korsband samt flertalet frakturer höger knä, sprucken knäskål vänster knä, blödning på hjärnan, 10-talet hjärnskakningar, brock på magmuskel, avslagen lårmuskel..... tacka vet jag fiske och en å annan krok i sig.....
            hehe hoppas du har mer "talang" i fiske, annars får du se upp med krokarna

Kommentera

det värsta jag sett dock, och som tur är finns inte bilder, är en 10 årig pojke som fick halva hårfästet bortslitet av sin far när han skulle kasta ut.
              det var för jävligt hemskt, men det var ju ett barn också, då blir det alltid värre.

Kommentera

Ett av de första filéförsöken på gös resulterade i ett litet fint ärr på en av knogarna (hardcore jag vet ). Det var ju så mycket enklare att skära i fisken om jag höll handen på den sidan av fisken som kniven sakta men säkert var påväg emot. Så när kniven väl nästan var framme vid stjärtfenan tänkte jag självklart att lite till går det innan kniven går igenom det sista, det gick inte lite till...

Inget att skryta med men passar väl in här tänkte jag
                --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Alltså när jag läser och ser bilderna här så bara ryser det i kulorna och man blir nästan illamående, skärsår och krokar i huden måste vara de mest rysningsframkallande skadorna som finns :S

Kommentera

Hejsan ajaj för ni som krokat er det kan inte vara skönt men förstår inte hur lyckas ni? tillexempel bilden med när han fått kroken i kinden hur lyckas men:P?
                    Min blogg Min youtube channel Fiske+Båtar=Livet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 971 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art