Jerkbait Big Bandit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait Big Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbait Big Bandit

Tjena, har gjort lite egna bigbandit i furu, badat i olja och ligger nu på tork, nästa steg är att blya. Och jag undrar om någon har koll på hur dom ska blyas, hur många hål och var på undersidan. Tacksam för bra svar! :O

kolla på den http://www.youtube.com/watch?v=4622F...eature=related där ser du ungefär hur du ska borra men råder dig till att vänta med att " måla" det innan du prövat det i vattnet så du ser att det rör sig bra.

jag har gjort några å två blev riktigt bra kan ev lägga upp en bild senare om jag hittar den //mvh jens

Kommentera

Badat i olja? aja här kommer bilder på ett av mina http://www.pixbox.se/alb_show_id1211656_page0.html

pröva dig fram med borrningen men utgå ifrån första länken. / /mvh jens

Kommentera

riktigt sjyst! aaa hade tänkt testa mig fram innan jag målar alla, har gjort en del andra skapelser också. Ska bli roligt, kör du airbrush eller bara vanlig sprayfärg på burk? och vad för lack har du avslutat med? / Henke.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenrikHagman Visa inlägg
          riktigt sjyst! aaa hade tänkt testa mig fram innan jag målar alla, har gjort en del andra skapelser också. Ska bli roligt, kör du airbrush eller bara vanlig sprayfärg på burk? och vad för lack har du avslutat med? / Henke.
          jag hade ingen båtplast som i filmen men jag började med att slipa noga å i slutet med riktigt fin sandpapper, sedan på med ca 4 lager grundfärg som sedan åxå slipades lite.

efter det så åkte färgen på gjorde några mallar som skulle efter likna Red Tiger då de inte fanns i flytande eller bigbandit då jag köpte färgen är vanlit burkfärg från garaget 2 lager av dom färgerna, å sendan på med ca 4 lager klarlack

Men skulle värkligen rekomendera att doppa i båtplast så får du en SKITBRA yta som är slätere och finare än köpes jag skulla satsa på båtplast i stället för grundärgen jag hade lycka till //mvh jens

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
          14 svar
          3 123 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg uditsen
          av uditsen